شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رو مو هیون رئیس جمهوری سابق کره‌جنوبی که به کوه‌پیمایی رفته بود بر اثر سقوط از ارتفاع درگذشت.

به گزارش الجزیره، آژانس خبری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه 23 مه به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که رو موهیون بر اثر جراحات وارده به سرش به بیمارستانی در بسان در گیمه واقع در شرق کره جنوبی که محل زادگاهش است انتفقال یافته بود، اما به دلیل جراحات وارده به سرش از دنیا رفت.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه افزود: پلیس به دلیل شواهدی مبنی بر وجود یک نامه خودکشی در حال بررسی مرگ رومو هیون است و می‌خواهد بداند که آیا رئیس جمهوری کره‌جنوبی خود کشی کرده یا خیر.

یکی از مشاوران رو موهیون ادعا کرده است که رئیس جمهوری سابق کره جنوبی پیش از مرگ یادداشتی را از خود به جای گذاشته که می‌تواند از آن به یادداشت خودکشی تعبیر کرد.

رو مو هیون رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به دریافت حق حساب متهم بود. بر مبنای این اتهام ادعا شده است که وی در زمان تصدی مقام ریاست جمهوری 6 میلیون دلار رشوه از یک کفاش ثروتمند دریافت کرده است.

گفته می‌شود روموهیون یک میلیون دلار از این مبلغ را به همسرش و 5 میلیون دلار دیگر را به همسر یکی از خواهرزداه‌هایش بخشیده است.

رو موهیون که درزمان مرگ 62 سال سن داشت از سال 2003 تا 2008 مقام ریاست جمهوری کره جنوبی را عهده دار بود.

هیون بر خلاف لی میونگ باک رئیس جمهوری کنونی کره جنوبی قصد داشت روابط کشورش با همسایه شمالی را بهبود بخشد بر همین مبنا وی سعی کرد از طریق کمک‌ مالی به کره شمالی موانع پیرامون ایجاد روابط حسنه میان دولت‌های سئول و پیونگ یانگ را مرتفع کند.

کد خبر 81954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز