چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ینیانگذار گوگل در کنفرانس خبری لندن گفت پاک کردن اطلاعات جستجوهای کاربران پس از 6 ماه، امکان ردیابی پاندمی‌ها را از سرویس روندهای گوگل (Trends) می‌گیرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، لری پیج که در کنفرانس خبری در انگلیس سخن می‌گفت، بر لزوم بحث و گفتگوی بیشتر در مورد پاک کردن اطلاعات کاربران تأکید کرد.

پیش‌تر اتحادیه اروپا شرکت گوگل را ملزم به حذف اطلاعات جستجوهای کاربران بعد از شش ماه کرده‌بود ولی پیج معتقد است که نگه‌داری این اطلاعات می‌تواند مزایایی برای کاربران داشته باشد.

آقای پیج می‌گوید که از دست دادن اطلاعات جستجوهای کاربران بعد از شش ماه قابلیت شناسایی و ردیابی بیماری‌های واگیردار را از گوگل می‌گیرد.

وی می‌افزاید: "ما برای انتشار اطلاعات آنفلونزای خوکی بحث‌های زیادی داشتیم. نگران بودیم که این کار باعث ایجاد رعب و وحشت در مردم شود ولی به این نتیجه رسیدیم که فواید این تصمیم بسیار بیشتر از ضرر‌های آن است." [آشنایی با مراحل پاندمی آنفلوآنزا]

پیج همچنین می‌گوید که پاک کردن اطلاعات جستجوی‌ها کاملأ با برنامه ما برای مانیتور کردن وضعیت پاندمی‌ها مغایرت دارد.

در این کنفرانس خبری گوگل آمار سرویس Trends خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که این سرویس قادر بوده‌ که یک پاندمی خطرناک را سریع‌تر از آژانس‌های دولتی آمریکا کشف کرده‌است.

سرویس Trend گوگل با استفاده از کلمات جستجو شده به ردیابی و سنجش سطح همه‌گیری بیماری‌های مختلف می‌پردازد. گوگل در زمان شیوع آنفلونزای خوکی در آمریکا و مکزیک اطلاعات دقیق و به‌روز شده‌ای از پیشروی آن بر روی وب‌سایت Google Trend خود قرار داد.[روند آنلاین خبرهای آنفلونزای خوکی]

گوگل که پیش از این اطلاعات جستجوی کاربران به همراه آدرس IP آن‌ها را برای 18 ماه نگه‌داری می‌کرد، اکنون با وجود فشار‌های وارده از اتحادیه اروپا اعلام کرده‌است که این اطلاعات را تا 9 ماه نگه‌داری می‌کند و بعد از آن نیز اطلاعات شخصی و آدرس IP کاربران مربوط را پاک، و تنها کلمات و نتایج مورد جستجو را ضبط می‌کند.

کد خبر 81830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز