یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: جدیدترین داروی ضد فشار خون با مجوز از وزارت بهداشت در کشور به تولید انبوه رسید و هم اکنون در داروخانه‌های سراسر کشور موجود است.

به گزارش همشهری، عباس منتظر از تولید قرص کارودیلول پی‌اس به عنوان جدیدترین داروی ضد فشار خون در کشور نام برد و گفت: «این دارو در داخل کشور فرموله شده و پس از انجام آزمایش‌های  مقایسه‌ای با نمونه خارجی و کسب مجوز از آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو و اداره نظارت بر امور داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به بازار عرضه شده است.»
وی با اشاره به اینکه داروی فوق نسل سوم داروها و مهارکننده گیرنده‌های بتا و آلفا در بدن است، افزود: از مزایای داروی مذکور می‌توان به کنترل فشار خون اشاره کرد.
منتظر با تاکید بر اینکه کنترل فشار خون 65 درصد مرگ و میر بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب را                  کاهش می‌دهد، بر لزوم کنترل فشار خون تاکید کرد.
وی مزایای قرص کارو دیلول پی‌اس را نسبت به داروهای نسل قبلی، مقاومت نکردن نسبت به انسولین و جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت برشمرد.  حفظ برون‌دهی قلبی و نحوه اثر این دارو به گونه‌ای است که در فشارخون‌های اساسی، عملکرد بسیار مفیدی داشته و در بیماران مسن یا در کسانی که نارسایی کلیه متوسط یا شدید دارند، نیازی به تنظیم میزان مصرف آن نیست.
تولید این دارو علاوه بر حفظ سلامت و جلوگیری از  مرگ و میر بیماران، به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی را به دنبال داشته و بیماران با اطمینان خاطر از دارویی استفاده می‌کنند که تحت نظارت و کنترل بسیار دقیق تولید شده است.
کد خبر 8130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز