همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه 20آبان در واکنش به حکم بازداشت قاضی آرژانتینی برای چند شهروند ایرانی اظهار داشت: این حکم به لحاظ حقوقی پایه و اساس ندارد و اتهامات وارده بی اساس می باشد.

سید محمدعلی حسینی گفت: تاکنون هیچ مدرکی علیه دخالت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ار ائه نشده است.

وی با اشا ره به سابقه موضوع تصریح کرد: این اتهام یکبار پس از صدور حکم تبرئه قاضی انگلیسی در لندن و بار دیگر با لغو قرار بازداشت 12 نفر ایرانی از سوی شورای اجرایی ، مجمع عمومی اینترپل در برلین ، بی پایه و اساس بودن آن کاملاً روشن و آشکار گردید.

حسینی افزود : پرونده از تناقض های زیاد و گوناگونی برخوردار است که از جمله آنها می توان از عدم وجود خارجی فرد انتحاری مورد نظر آنان نام برد که تاکنون شناسائی نشده است و هیچ ادله و قرائن مستند ارائه نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت : سیستم قضائی آرژانتین فاسد است .

فساد گالئانو قاضی قبلی پرونده نیز به همگان آشکار بوده است .قاضی جدید همان پرونده قبلی 800 صفحه ای را با استفاده از اظهارات عناصر ضد انقلاب ایرانی و عوامل جاسوس وابسته به سازمان سیا و موساد را بازنویسی و بدون اینکه مشخص شود بر اساس کدام مدرک و دلیل ، رخدادی صورت گرفته چنین حکمی را ، متأثر از لابی مقامات صهیونیستی ، به این سرعت صادر کرده است .

حسینی خاطر نشان ساخت : این پرونده فاقد معیارهای قضائی است و از آنجا که کلیه اتهامات وا رده بدون دلیل و مدرک می باشند ، دارای ماهیت شدیداً سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : پر واضح است اقدام اخیر یک توطئه صهیونیستی ـ آمریکائی است که در راستای تضعیف ایران در پرونده هسته یی و با هدف سرپوش گذاشتن به شکست رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اخیر لبنان صورت می گیرد.

حسینی گفت: ما یک سری اسناد و مدارک داریم که به زودی آنها را در اختیار اینترپل قرار خواهیم داد. این اسناد بی پایه و اساس بودن اتهام وارده را به اثبات خواهد رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت : دولت آرژانتین بهتر است مسیر آزموده را که دو بار شکست آن برای جهانیان به اثبات رسیده است مجدداً طی نکند.

وی افزود: این پرونده جز رسوائی ، افتضاح و آبروریزی بیشتر ، نفع دیگری برای آنان در بر نخواهد داشت.

کد خبر 8028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز