مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری - بنیامین صدر: منطقه 22 تهران در حالی توانست تاییدیه عضویت جامعه ایمن را از سازمان بهداشت جهانی به دست آورد

که سال گذشته شهردار تهران در طرحی ابتکاری، از اجرای طرح جامعه ایمن در پایتخت ایران به‌عنوان نخستین ابر شهر در جهان خبر داده بود.

به این ترتیب، کمیته راهبردی منطقه 22 تهران از سال گذشته در اجرای طرح جامعه ایمن در شهر تهران به‌عنوان نخستین منطقه یک ابرشهر در جهان و منطقه پایلوت به ریاست شهردار این منطقه و با عضویت نهادهای مسئول، تلاش خود را آغار کرد.

 این کمیته بر مبنای شاخص‌هایی  چون ایجاد تشکیلات مشارکتی و همکاری بین بخشی، وجود برنامه‌های مستمر که تمام افراد را زیر پوشش بگیرد، وجود برنامه‌هایی با هدف ارتقای ایمنی گروه‌های در معرض خطر، داشتن نظام ثبت حوادث، وجود یک نظام ارزشیابی برای بررسی و ارزیابی مراحل و شناسایی نواقص احتمالی موجود و رفع آن در سطح منطقه اقدام می‌کند.

این در شرایطی است که منطقه22 پس از بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و تایید آنها به طرح جهانی جامعه ایمن پیوست.

پس از اجرای اقدامات مد نظر سازمان بهداشت جهانی در منطقه 22، مراسمی عصر روز دوشنبه با حضور محمد هادی مؤذن جامی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار و رئیس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران، حسن کریمیان شهردار منطقه 22، هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ریاست دکتر هنریکسون و نمایندگان رسانه‌های خبری در هتل المپیک تهران برگزار شد و رسما تاییدیه عضویت جامعه ایمن به شهردار منطقه اعطا شد.

نگاه ویژه به شاخص‌های جامعه ایمن

شهردار منطقه 22 در مراسم اخذ تاییدیه عضویت جامعه ایمن، از مشارکت معنا‌دار شهروندان یاد کرد و گفت: تمامی پروژه‌های منطقه 22 بر مبنای شاخص‌های جامعه ایمن طراحی و اجرا خواهد شد.به گفته کریمیان، 9جلد کتاب راهبردی برای توسعه طرح جامعه ایمن در دیگر مناطق تهران و سطح کشور منتشر می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران نیز در این مراسم گفت: در آغاز، این طرح مخالفان بسیاری داشت اما با درایت شهردار تهران و با تلاش متخصصان و اعضای کمیته راهبردی جامعه ایمن منطقه 22 اثبات کردیم نظر افراد مخالف درباره غیردسترس بودن این هدف اشتباه است.

مؤذن همچنین از شهروندان برای ارائه ایده‌های برتر جهت استفاده در بانک ایده‌های شهرداری تهران دعوت کرد تا ایده‌های خود را به‌منظور مدیریت بهینه شهر و کاهش مشکلات در شهر تهران به شهرداری تهران ارائه کنند.

در ادامه این مراسم دکتر هنریکسون، با خشنودی از موفقیت منطقه 22، اظهار کرد: گزارش ارائه شده منطقه 22 می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر مناطق و شهرها باشد.

او نامه سازمان بهداشت جهانی را خطاب به شهردار و شهروندان منطقه 22 خواند که در قسمتی از آن به دستیابی منطقه 22 به استانداردهای جدید مبتنی بر شاخص‌های جامعه ایمن اشاره شده بود. در این نامه همچنین آمده بود که باید تجارب منطقه 22 در کنفرانس جهانی جامعه ایمن استفاده شود. در پایان هم لوح جهانی جامعه ایمن به منطقه 22 اهدا شد.

کد خبر 80142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز