سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر چه اعضای کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واقعا فارغ التحصیل شده اند؛ اما ...

دانشگاه

اما حالا می توانند حال و هوای روزهای دانشگاهی خود را تا ابد حفظ کنند : واحد دیجیتال!
"واحد" در واقع پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی ویژه اعضای کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که آغاز به کار کرده و  از طریق نشانی‌ اینترنتی www.aiau.ir  در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. واحد با امکانات تعاملی آنلاین خود بزودی به  پاتوق مجازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل می شود.
"واحد" که از نخستین سایت‌های خبری در حوزه آموزش و پژوهش است می خواهد با تکیه بر همیاری هزاران فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌ها و واحدهای مختلف و با تکمیل بخش های ویپه خود به تدریج  بخشی از خلأ اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش و پژوهش کشور را جبران کند.
بخش‌های متنوع این پایگاه از قبیل دانشگاه‌های ایران، دانشگاه‌های جهان، رویدادها، ورزش، اسناد، جهان، سفر، کارآفرینی، اخبار کانون ،چهره‌ها، قصه موفقیت و یادداشت‌های کلاس؛ اطلاعات خبری مرتبط با دانشگاه آزاد  و سایر دانشگاهها را به کاربران عرضه می‌کند.
هر عضو می‌تواند با ثبت‌نام در این پایگاه ضمن آگاهی از اخبار و برنامه‌های ویژه کانون فارغ‌التحصیلان، به جستجوی همکلاسان خود که در این پایگاه ثبت‌نام کرده‌اند هم  بپردازد.
هر عضو این پایگاه از صفحه ویژه حاوی مشخصات فردی، و ایمیل در دامنه aiau.ir برخوردار خواهد بود.
از دیگر بخش‌های ویژه این سایت، بخش کارجو و کارفرماست که در این بخش اعضای کانون می‌توانند با درج مشخصات شغلی به جستجوی سازمان های ارائه‌کننده فرصتهای شغلی بپردازند. کارفرمایان نیز می‌توانند با ارائه فرصت‌های شغلی مورد نظر خود در این سایت متقاضیان این فرصت‌ها را از میان کارجویان عضو این کانون برگزینند.
عضویت در سایت واحد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی حکم عضویت در کانون فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را دارد و فارغ‌التحصیلان از طریق پر کردن فرم آنلاین ثبت‌نام به عضویت سایت واحد و کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در می‌آیند و از طریق ایمیل صاحب شناسه کاربری و رمز عبور می شوند.
کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف تحکیم روابط دوستانه دانشگاهی، تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی تخصصی تأسیس شده‌ و قرار است زمینه‌ساز مشارکت فارغ‌التحصیلان در فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشور باشد.
بررسی و ایجاد زمینه جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه در بازار کار، مطالعه و تحقیق در مسائل اقتصادی و اجتماعی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی در زمینه برنامه‌های توسعه و عمران، مشارکت در رشد کمی و کیفی دانشگاه، آگاهی دانشگاه از میزان و کیفیت کارایی فارغ‌التحصیلان به‌منظور بهبود برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، و ترویج دانش و فن‌آوری نیز از دیگر هدف‌هایی‌است که دراساسنامه کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به آنها اشاره شده است.

کد خبر 80
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز