جمعه ۱۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با حضور بر سر بالین بابک بیات، موسیقیدان و آهنگ ساز برجسته کشور که به علت بیماری در بیمارستان بستری است، جویای حال وی شد.

به گزارش سما،  محمد باقر قالیباف پنج‌شنبه گذشته به همراه جوزانی، مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در بخش مراقبت‌های ویژه (سی سی یو) بیمارستان ایرانمهر تهران، از نزدیک جویای حال بابک بیات شد.

شهردار تهران به هنگام ملاقات با این آهنگساز و خالق آثار ارزشمند و ماندگاری همچون موسیقی مجموعه‌های تلویزیونی ولایت عشق و سرزمین خورشید، متوجه شد که وی تا کنون از داشتن دفترچه بیمه درمانی محروم بوده و تأمین هزینه‌های بستری و درمان برای وی سنگین است.

بنابر همین گزارش، قالیباف طی دستور ویژه ای به معاون مالی و اداری شهرداری تهران، وی را موظف ساخت تا شرایط صدور دفترچه درمانی بابک بیات را فراهم سازد.

برگزاری گردهمایی بزرگ مؤذنان

از سوی دیگر شهردار تهران در گردهمایی بزرگ مؤذنان تهران که صبح روز پنجشنبه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد گفت:  یکی از برنامه‌های خوبی که در پیش گرفته‌ایم تقویت سنت حسنه اذان گویی است که در گذشته بوده اما هم‌اکنون کمتر در سطح شهر وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه شهرداری تهران بتواند با برنامه‌های خوب اذان را نهادینه و در شهر توسعه دهد گفت: اذان تنها یک موضوع عبادی صرف نیست بلکه تأثیرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

قالیباف با اشاره به جمله امام خمینی(ره)که مساجد سنگرند، آنها را حفظ کنید گفت: امروز شهرداری تهران مصمم است مساجد را حفظ و تقویت کند و با تفکر مسجدی به اداره امور بپردازد، زیرا به برکت همین نگاه و تفکر مسجدی بود که ملت ما دوران دفاع مقدس را با موفقیت سپری کرد.

وی افزود: ما امروز به عنوان بازماندگان دفاع مقدس در تلاشیم تا با همین نگاه و تفکر درعرصه‌های مدیریتی حضور یابیم و بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را اساس کار خود قرار دهیم.

در همین مراسم،  علی عسگری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هدف از برگزاری گردهمایی بزرگ مؤذنان تهران را تجلیل از مؤذنان و گسترش فرهنگ اذان در شهر اعلام کرد و گفت: ما برای اینکه ظاهر شهر را به ظاهری اسلامی تبدیل کنیم، در تلاشیم تا هنگام اذان صدای اذان از هر گوشه شهر شنیده شود.

وی افزود: از همه شهروندان، مؤذنین و دستگاه‌ها می‌خواهیم تا در تحقق این امر تلاش کنند.

 عسگری خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمادگی خود را جهت فراهم‌کردن همه امکاناتی که در این زمینه لازم باشد اعلام می‌کند.

عسگری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه گردهمایی بار دیگر خبر استعفای خود را تکذیب کرد.

وی در گفتگو با سما، درباره خبرهای مربوط به استعفای خود گفت: این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم و این اخبار کذب و شایعات به دلیل نزدیکی انتخابات با انگیزه سیاسی منتشر شده است.

کد خبر 7959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز