چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

محدثه واعظی پور: عزت‌الله ضرغامی از زمانی که بر صندلی ریاست سازمان صدا و سیما تکیه زده نشان داده که شیوه متفاوتی برای مدیریت این مجموعه بزرگ انتخاب کرده است.

در روش او، خوشبختانه مشورت با کارشناسان امور مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد. ضرغامی، در این مدت، بارها در نشست‌هایی شرکت کرده که هدف اصلی از برگزاری‌شان برطرف کردن نواقص و کاستی‌های صدا و سیما بوده است.
عملکرد مهندس ضرغامی نشان می‌دهد که او تلاش می‌کند روی فعالیت زیرمجموعه‌هایش نظارت کند و به عنوان مدیر یک سازمان عریض و طویل، جزئیات امور را زیر نظر بگیرد. با این همه، هنوز می‌توان نسبت به عملکرد سازمان صدا و سیما انتقاد داشت. البته این انتقادها گاهی متوجه مدیرانی می‌شود که زیرمجموعه سازمان قرار دارند و با اشتباه‌هایشان، کل مجموعه را زیر سؤال می‌برند. مشکلات افراد و گروه‌‌هایی که با سازمان همکاری می‌کنند، گاهی به علت بی‌توجهی این مدیران مدتها مسکوت می‌ماند و متأسفانه بعضی مسایل به سنت‌هایی ریشه‌دار در سینما تبدیل شده و راه‌چاره‌ای برای آنها نیست.
برخورد نامناسب و غیرحرفه‌ای برخی تهیه‌کنندگان مجموعه‌های تلویزیونی با عواملشان، یکی از این مسایل است که اگرچه پشت درهای سازمان درباره‌اش زیاد صحبت می‌شود، اما مدیران سیما در عمل تلاشی برای حل آن ندارند. بعضی تهیه‌کنندگان پرکار و باسابقه سیما با اینکه بودجه ساخت آثارشان را به طور کامل از گروه‌های فیلم و سریال یا سایر گروه‌ها دریافت می‌کنند، در انتقال آن به عوامل خست به خرج می‌دهند. گاهی متأسفانه حقوق مالی عواملی مثل نویسنده، تصویربردار و... پرداخت نمی‌شود و باوجود قراردادی که بین دو طرف امضا شده ، طرف متضرر نمی‌تواند به جایی شکایت کند. اگر مهندس ضرغامی گفت‌وگوهای بعضی بازیگران با نشریات را مطالعه کند، حتما متوجه شده که آنها هم گاهی نتوانسته‌اند حقوق مالی‌شان را به طور کامل دریافت کنند و تلاش کرده‌اند از طریق مطبوعات، صدایشان را به گوش مدیران عالی رتبه سازمان برسانند. مهندس ضرغامی باید در برنامه‌ریزی‌هایش، جلسات گفت‌وگو با تهیه‌کنندگان سیما را هم در نظر داشته باشد و سعی کند نظارت بر عملکرد آنها در سازمان جدی‌تر گرفته شود تا رسانه ملی به بدحسابی و بی‌توجهی نسبت به عملکرد مدیران و کارکنانش متهم نشود. این درست نیست که فلان تصویربردار قدیمی بعد از چهارسال هنوز قسط آخر یک تله فیلم را دریافت نکند. آن هم به این بهانه واهی که شبکه هنوز پول نداده است. آن تهیه‌کننده اگر بداند که بدحسابی‌هایش با برخورد مدیران شبکه روبه‌رو می‌شود، دیگر به خود اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
کد خبر 7805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز