پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : جشن یک سالگی گروه موسیقی سنتی خورشید،‌به سرپرستی مجید درخشانی ، شنبه (20 آبان)آینده در مجموعه آسمان برگزار می شود.

به گزارش همشهری آنلاین ، گروه خورشید که اکنون از گروههای معتبر موسیقی سنتی به شمار می رود ، با 32 نوازنده سازهای مختلف موسیقی سنتی کارش را با کنسرتی درتالار وحدت آغاز کرد که حاصل آن آلبومی به نام فصل باران بود که به خوانندگی علیرضا قربانی به بازار موسیقی عرضه شد.

این گروه در یک سال اخیر کنسرتهای مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار کرد که از جمله آنها کنسرت درجشنواره موسیقی فجر و نیز کنسرت در شیراز بود.

 گروه خورشید پس از گروه سازهای مضرابی استاد حسین دهلوی ، که در اوایل دهه هفتاد راه اندازی شد ، پرنفر ترین گروه موسیقی ایرانی است که در اجراهای خود فقط از سازهای ایرانی استفاده می کنند.

مجید درخشانی که سالها در غرب می زیسته، در گفت و گو با  همشهری ‌آنلاین مهمترین هدف از شکل دهی  گروه را اجرا و بازسازی و ضبط آثاری از استادان گذشته و هنرمندان معاصر با کیفیتی نوین ذکر می کند اگر چه در این مدت عمده کارهایی که اجرا شده است، آثار خود درخشانی بود. وی هم اینک با گروه استاد شجریان نیز همکاری می کند و این دومین دوره همکاری وی با استاد شجریان است.

آنهایی که در موسیقی ایرانی فعالند می دانند که کار گروهی درایران چندان با توفیق همراه نیست و در گذشته نیز گروههایی چون شیدا ،‌عارف و برخی دیگر از گروههای سنتی به دلیل اختلافات میان نوازندگان با یکدیگر ونیز نوازندگان با سرپرست گروه از هم پاشید.

نمونه اخیر این از هم پاشیدگی گروه عارف بود که پس از مدتها با سرپرستی پرویز مشکاتیان کنسرتی را در تالار بزرگ کشور به خوانندگی شهرام ناظری برگزار کردند که در نهایت به دلیل عدم توافق گروه با یکدیگر درهمان یک کنسرت متوقف ماند.

کد خبر 7777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز