همشهری آنلاین: حدود 90 هزار مسافر با بیش از 420 سورتی پرواز در سه روز پایانی سال 1387 از فرودگاه بین‌المللی حضرت امام جابجا شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران مدیرکل فرودگاه بین‌المللی حضرت امام گفت: با پیش بینی افزایش 100 درصدی پروازها در تعطیلات نوروز 1388، پروازهای فرودگاه بین‌المللی حضرت امام (ره) از 80 پرواز به 160 پرواز در روز افزایش یافت و تاکنون بیش از 99 درصد این پروازها بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

رضا قدیمی با اشاره به این که در آستانه سال جدید از چندین طرح مهم در این فرودگاه بهره برداری شده است، افزود: بهره برداری از جایگاه سی ان جی، پارکینگ روباز با ظرفیت 1500 خودرو و همچنین 3 واک وی، بسیاری از مشکلات این فرودگاه را مرتفع کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: خط اتوبوس فرودگاه بین‌المللی حضرت امام به 3 مقصد ایستگاه متروی مرقد مطهر حضرت امام (ره)، فرودگاه‌بین‌المللی مهرآباد تهران و ایستگاه مترو کرج به صورت شبانه روزی راه اندازی شده است، ضمن این که این فرودگاه نیازمند ایستگاه مترو است که پیگیری‌های آن در حال انجام است.

وی ظرفیت 3 پارکینگ فرودگاه را 6000 خودرو اعلام کرد و گفت: تا اول فروردین سال 1388، نود درصد ظرفیت این سه پارکینگ تکمیل شده است.

قدیمی با اشاره به فعالیت 6 گیت امنیتی ورودی پلیس، 43 گیت گذرنامه، شیفت‌های مدیریت ترمینال، نیروهای سپاه امنیت فرودگاه به صورت 24 ساعته و ارائه خدمات ویژه تاکسیرانی در فرودگاه حضرت امام (ره)، روان سازی حرکت مسافران در گیت‌های مختلف به خصوص در ایام تعطیلات نوروز را حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان فرودگاه، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط دانست.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی حضرت امام با تاکید بر این که پاسخگویی تاخیرهای احتمالی پروازها بر عهده شرکت هواپیمایی موردنظر است، گفت: در روزهای ابتدایی سال نو    شرکت‌های هواپیمایی فارس- ایر ابریشم و ارم، با برنامه ریزی نامناسب موجب دو تاخیر 12 ساعته در پروازهای کلمبوی سریلانکا و استانبول ترکیه و همچنین ابطال پرواز لارانکای قبرس شدند.

قدیمی ارائه یک میلیون و 700 هزار لیتر سوخت در روز را یکی دیگر از تمهیدات به عمل آمده در سال جدید عنوان کرد و افزود: سال گذشته امکان ارائه یک میلیون لیتر سوخت در فرودگاه امام وجود داشت.

وی گفت: امسال با راه اندازی سایت سوخت ذخیره هفتگی به میزان 9 میلیون لیتر، 30 درصد پروازهایی که سال های گذشته در دیگر فرودگاه‌ها برای تامین سوخت تکمیلی نشست و برخاست می‌کردند علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های نشست و برخاست در دیگر فرودگاه‌ها، امکان سوخت‌گیری کامل را در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام دارند

کد خبر 77560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز