پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش بینی می‌شود در نوروز 6 میلیون نفر برای زیارت حضرت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی دارد در هر شبانه روز از یک میلیون و 800 هزار زائر در اماکن متبرکه رضوی پذیرایی کند.

سید احمد علوی یادآور شد: هر زائر در مدت اقامت خود در مشهد مقدس به طور میانگین 10 بار به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف می‌شود و بر همین اساس آستان قدس رضوی خود را برای 60 میلیون نوبت تشرف میهمانان حضرت رضا (ع) در نوروز آماده کرده است.

وی از مهیابودن تسهیلات و امکانات رفاهی، امنیتی و انتظامی برای پذیرایی از زائران حضرت رضا علیه السلام خبر داد و گفت: با توجه به مصادف شدن لحظه تحویل سال با روزجمعه، آیین دعای پرفیض کمیل و ندبه و نمازجمعه با حضور صدها هزار زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی، دعا، نمازجماعت، جلسات پرسش و پاسخ، بیان احکام و برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در نوروز است.

رواق‌های حرم مطهر رضوی از 2 هزار و 800 متر مربع در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به 60 هزار متر مربع و صحن‌های این حرم هم از 27 هزار متر مربع به 250 هزار متر مربع توسعه یافته است. 

کد خبر 77506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز