چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

سید حسام فروزان: در خبرها آمده بود که سوفیا کاپولا کارگردان «ماری آنتوانت» دلش می‌خواسته آلن دلون بازیگر افسانه‌ای، نقش لویی پانزدهم را در این فیلمش بازی کند

اما این بازیگر فرانسوی در جواب درخواست او گفته « یک آمریکایی نباید فیلمی‌درباره ماری آنتوانت را کارگردانی کند»!

سوفیا کاپولا در مصاحبه با روزنامه مترو گفته: «در ملاقاتی که با او داشتم، به من گفت که نمی‌خواهد در این فیلم بازی کند. او معتقد است که درست نیست یک آمریکایی یک داستان فرانسوی را بسازد. هرکسی حق دارد عقیده خودش را داشته باشد اما من به او اجازه ندادم مانع ساخت این فیلم شود». مشخص است که دختر فرانسیس فورد کاپولای بزرگ، حالا دیگر آنقدر اعتبار دارد که با یکی از غول‌های بازیگری جهان دربیفتد و کم نیاورد. سوفیا با همین دو،سه فیلمی‌که ساخته، نشان داده که باید روی آینده او حساب کرد و منتظر شاهکارهایش بود.

اما بازیگر خوش‌سیمای فرانسوی هم نشان داد که حتی در 71سالگی هم نازش خریدار دارد و هنوز حضورش در یک فیلم، می‌تواند توجه علاقه‌مندان سینما را جلب کند. ظاهرا ماجراهای زندگی او تمامی‌ندارد.  معروف است که در دوران تحصیلش به خاطر بی‌ادبی، از مدرسه اخراج شد. بعد در سال‌های‌1952 و 53 چترباز نیروی دریایی فرانسه بود. بعد مدتی در پاریس به کارهای مختلف دست زد؛ پیشخدمتی و فروشندگی و باربری. «دیوید او سلزنیک» تهیه‌کننده مشهور‌هالیوود، به نوعی یکی از اولین کاشفان او بود. در 1957 در اولین فیلمش « وقتی که زن وارد ماجرا می‌شود» ظاهر شد و پس از آن در 1960 به خاطر بازی در « روکو و برادرانش» شهرت جهانی پیدا کرد.

چهره جذاب ولی سرد و بی‌حالت او خیلی زود، به تیپ ایده‌آل مرد فرانسوی بدل شد. در چهره‌اش، معصومیت و فساد اخلاقی به همراه هم دیده می‌شود. او نمونه فرانسوی تیپی شد که «جیمز دین» در آمریکا ارائه کرده بود. زندگی خصوصی پرفرازونشیبی داشت و همیشه سوژه دست اول نشریات زرد بود. شایعات فراوانی درباره رابطه واقعی او با تبهکاران فرانسه بر سر زبان‌هاست؛  چیزی کاملا مغایر با تصویری که ژان پی‌یر ملویل در «سامورایی» از او نشان داد. تصویر او در این فیلم با آن بارانی بلند و کلاه و چهره معصوم، از خاطر دوستداران سینما نمی‌رود. برخی از بهترین بازی‌هایش را نیز در ژانر پلیسی و جنایی ایفا کرد. او یکی از محبوب ترین بازیگران تمام تاریخ سینماست.

کد خبر 7743

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز