همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 15 اسفند در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف، آیت‌الله رفسنجانی پس از دیداری دو ساعته با آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق در نشستی مطبوعاتی در حضور خبرنگاران ده‌ها رسانه داخلی و خارجی گفت: از آخرین باری که در شهر قم آیت‌الله سیستانی را دیده بودم مدت‌ها گذشته بود و دیدار امروز من با ایشان بسیار ثمربخش بود.

آیت‌الله رفسنجانی تاکید کرد: رویکرد آیت‌الله سیستانی در صحبت‌هایی که با ایشان داشتم، با رویکردهای ما یکسان بود و در این دیدار درباره حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف و مسائل عراق و ایران و منطقه و جهان گفت و گو کردیم.

وی بررسی چالش‌های پیش روی عراق و ایران را از مسائل مهم مطرح شده در این دیدار اعلام کرد و گفت: از آیت الله سیستانی برای سفر به ایران دعوت کردم اما ایشان به دلیلی قانع کننده از پذیرش این دعوت عذرخواستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در این دیدار همچنین درباره طرح‌های آینده درباره توسعه عتبات عالیات گفت و گو شد و در بررسی ائتلافات شکل گرفته پس از انتخابات، شخص آیت الله سیستانی محور همگرایی نیروهای سیاسی و ائتلاف‌ها در عراق به شمار می‌رود.

آیت الله رفسنجانی همچنین از بررسی راه‌های تحکیم و گسترش روابط میان ایران و عراق در این دیدار خبر داد و گفت: اختلافات نیروهای تندرو سنی و شیعی یکی از دغدغه‌های مهم آیت الله سیستانی بود.

آیت الله رفسنجانی امروز 15 اسفند از بارگاه امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف زیارت کرد و قرار است با شماری از مراجع تقلید به ویژه آیت الله بشیر نجفی و آیت الله محمد سعید حکیم دیدار کند و سپس در دفتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با سید صدر الدین القبانچی امام جمعه نجف اشرف و شماری از طلاب علوم دینی عراق دیدار خواهد کرد

کد خبر 76555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز