همشهری‌آنلاین: روسای جمهوری اسلامی ایران و عراق در مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور بر توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران - بغداد در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد و جلال طالبانی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور اظهار داشتند: سیاست، فرهنگ، امور نظامی و امنیتی، آموزش عالی، انرژی، بازرگانی، مسکن و راه و ترابری از زمینه‌های توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق است. رییس جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات روابط برادرانه ایران و عراق را رو به گسترش و تعمیق دانست و گفت: امروز ملت عراق گام‌های مهمی را یکی پس از دیگری برای استقرار امنیت و پیشرفت بر می‌دارد.

Mahmoud Ahmadinejad (L) walks with his Iraqi counterpart Jalal Talabani (3rd L) during an official welcoming ceremony in Tehran, February 27, 2009.

 [احمدی نژاد از طالبانی استقبال کرد]

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تهران برای افزایش و گسترش همکاری‌ها با بغداد محدودیت ندارد، تصریح کرد: تجارب ایران در بخش‌های گوناگون برای تسریع در پیشرفت، در اختیار دولت و ملت دوست و برادر، عراق قرار می‌گیرد.

رییس جمهور توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد را به دلیل شرایط جهان ضروری دانست و تاکید کرد: همکاری های چهارجانبه ایران، عراق، ترکیه و سوریه بسیار مهم و پایه یک امنیت پایدار و تقویت برادری است.

جلال طالبانی رییس جمهور عراق نیز در مذاکرات مشترک هیات‌های عالی رتبه دو کشور با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های دولت و ملت ایران برای پیشرفت و آبادانی عراق پس از سقوط دیکتاتوری صدام تصریح کرد: سطح روابط سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با عراق باید تا حداکثر ممکن گسترش و افزایش یابد.

رییس جمهور عراق با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای پیشبرد روابط دو کشور وجود ندارد اظهار داشت: همه امکانات و ظرفیت ها برای توسعه حداکثری روابط تهران - بغداد به نفع ملت‌های ایران و عراق وجود دارد.

کد خبر 76087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز