مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال 88 آغاز شده است. این آرم‌ها از 16 فروردین سال آینده معتبر است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال 88 خبر داد و گفت: این آرم‌ها از 16 فروردین سال آینده معتبر است

مهندس خادم الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده حدود 70 هزار آرم سهمیه‌ای برای ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها اختصاص یافته و حدود 20 هزار آرم نیز به صورت غیرسهمیه‌ای برای مردم به صورت ثبت‌نام اینترنتی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز یکشنبه (4 اسفند) کار توزیع آرم طرح ترافیک سال 88 آغاز شده است، گفت: شهروندان برای دریافت آرم خود می‌توانند به 70 دفتر خدمات الکترونیک شهر که مدارک خود را به آنها تحویل داده‌اند مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال کلیه بیماران به ویژه بیماران حرکتی آرم طرح ترافیک دریافت کرده‌اند گفت: همچنین آرم‌های مربوط به جانبازان نیز در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته تا بر اساس روال خود توزیع شود.

به گفته وی امسال 47 هزار نفر برای 20 هزار آرم طرح ترافیک غیرسهمیه‌ای ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در صورت موافقت شورای عالی ترافیک افزایش سهمیه آرم‌های طرح ترافیک از تیرماه به بعد اعمال می‌شود لذا توصیه می‌کنیم شهروندانی که نتوانسته‌اند امتیاز لازم را جهت دریافت آرم طرح ترافیک دریافت کنند به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه نکنند.

وی با اشاره به این که آرمهای کنونی طرح ترافیک تا 15 فروردین ماه سال آینده اعتبار دارند، به ایسنا گفت: توزیع آرم‌های طرح ترافیک تا پایان اسفند ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

کنترل آرم‌های سال 88 با دوربین در مبادی ورودی

مهندس زمان‌آبادی، رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه ثبت‌نام جدید برای آرم‌های طرح ترافیک سال 88 به اتمام رسیده است گفت: در صورتی که تعرفه آرم‌های جدید توسط وزارت کشور ابلاغ شود با توجه به آغاز توزیع آرم‌ها مجبوریم این تعرفه‌ها را در سال آینده اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طراحی آرم‌های جدید موضوع سال شکوفایی و نوآوری در شهرداری تهران مدنظر قرار گرفته است گفت: 8 کار مهم شهرداری تهران به عنوان نماد شهر تهران در آرم‌های جدید دیده شده است.

رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک با اشاره به اینکه کار چاپ آرم‌های جدید طرح ترافیک به اتمام رسیده است و در حال نصب بارکد، سریال و شماره آرم‌های جدید هستیم افزود: امسال برای جلوگیری از جعل آرم‌های طرح ترافیک آرم شهرداری تهران در متن PVC آرم به صورت متالیزه درج شده است.

وی افزود: لیبل‌های خاص و هولوگرام‌های خاصی برای آرم‌های جدید طرح ترافیک سفارش داده شده و بارکدهایی نیز بر روی آنها طراحی شده که با دستگاه‌های ماموران نامحسوس سازمان ترافیک این بارکدها از دور قابل خواندن بوده و تمامی مشخصات مالک را نمایش می‌دهد و بدین ترتیب آرم‌های جعلی شناسایی خواهد شد.

رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار محدوده‌ طرح ترافیک با نصب دوربین‌های خاص در ورودی‌ها کنترل خواهد شد گفت: این دوربین‌ها که مراحل آزمایشی خود را سپری کرده‌اند می‌توانند در کمتر از یک صدم ثانیه پلاک خودرو را تشخیص و پس از مقایسه با بانک اطلاعاتی در صورتی که خودرو غیرمجاز باشد برای آن جریمه صادر کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز حدود 90 هزار آرم طرح ترافیک توزیع می‌شود گفت: متاسفانه حدود 140 هزار خودرو روزانه وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند.

رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک با اشاره به تعرفه آرم‌های طرح ترافیک تصریح کرد: تعیین تعرفه‌ این آرم‌ها بر عهده وزارت کشور است اما با توجه به اینکه تا کنون وزارت کشور این تعرفه را اعلام نکرده شهرداری تهران مصوبه سال گذشته وزارت کشور را که برای یکسال و نیم تصویب شده بود مبنا قرار داده و قیمت آرم‌ها را بر اساس تعرفه یک ساله محاسبه کرده است به شکلی که آرم‌های شرکتی 500 هزار تومان، دولتی 330 هزار تومان و آرم‌های شخصی با توجه به سیاست گسترش و استفاده از حمل و نقل عمومی 250 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال گفت: مبالغ دریافتی از آرم‌های طرح ترافیک صرف توسعه حمل و نقل عمومی در تهران خواهد شد

کد خبر 75849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز