مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین شرکت خودروسازی مستقل چین ماشین تمام برقی تولید می‌کند.

بزرگترین شرکت خودروسازی مستقل چین، چری اتومبیل، که این هفته اولین ماشین الکتریکی قابل‌شارژ خود را بیرون داد، آخرین شرکت اتومبیل‌سازی چینی است که وسیله نقلیه با انرژی جایگزین تولید می‌کند.

شرکت سازنده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ماشین، تمام‌برقی، S18، می‌تواند تا حداکثر 150 کیلومتر با یک بار شارژ‌شدن حرکت کند، و حداکثر سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت است.

باتری این ماشین را می‌توان با استفاده از یک خروجی خانگی 220 ولت، در طول شش ساعت شارژ کرد،‌ و  80 درصد ظرفیت این باتری رادر طول 30 دقیقه شارژ می‌شود.

 هنوز روشن نیست که این ماشین کی در معرض فروش  قرار گذاشته خواهد شد.

بر خلاف، شرکت ماشین‌سازی چینی دیگر، شرکت BYD، که فروش ماشین‌ هیبرید الکتریکی‌اش را در ماه دسامبر گذشته شروع کرد، شرکت چری هنوز نوع هیبرید، S18، را وارد بازار نکرده است.

ماشین هیبرید قابل‌شارژ ساخت ‌BYD، می‌تواند 100 کیلومتر با باتری‌اش و 580 کیلومتر را به شکل هیبرید با بنزین بپیماید.

 تولیدکنندگان داخلی وسائل‌نقلیه پاک احتمالا  بسته‌‌‌های حمایت‌های تشویقی از دولت دریافت می‌کنند تا به صنعت ماشین‌سازی کمک شود.

وزیر دارایی چین اعلام کرد که دولت قصد دارد  برای خرید وسائل نقلیه با انرژی جایگزین سوبسید بدهد، تا تقاضای داخلی برای آنها را افزایش بدهد، صنعت ماشین‌سازی داخلی را رونق بخشد، و خروج گازهای آلوده‌کننده را کاهش دهد.

کد خبر 75808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز