همشهری‌آنلاین: نویسنده و انیماتور سرشناس کشور گفت: شکرستان جزو تولیدات خوب انیمیشن (پویانمایی) ایران است

و اگر حوزه هنری به همین شکل پیش برود آینده درخشانی در زمینه انیمیشن خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عبدالله علیمراد که برنده جایزه نخل طلایی فیلم کوتاه جشنواره کن نیز می‌باشد، با ابراز خرسندی ازتولید مجموعه انیمیشن شکرستان در حوزه هنری، افزود: زمانی که به حوزه هنری از دور نگاه می‌شود به نظر می‌آید با نگاه خاصی به سینما و انیمیشن نگاه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید افرادی در تهیه و تولید انیمیشن نقش داشته باشند که این هنر را به صورت بالقوه دارا باشند، افزود: با انتخاب افراد مستعد و آموزش تخصصی می‌توان به آینده انیمیشن کشور بسیار امید داشت.

این کارگردان انیمیشن درباره تاریخ انیمیشن و وضعیت فعلی آن گفت: از سال 51 اولین جرقه‌های انیمیشن درایران پیدا شد و بعد از تاسیس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یک جهش پیدا کرد.

علیمراد افزود: بعد از انقلاب یکی و دو سال روند انیمیشن دچار رکود شد ولی خوشبختانه یکباره چرخ‌ها به حرکت درآمد و در صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری و بخش خصوصی با ورود کامپیوتر این فعالیت سرعت گرفت و سرعت و کمیت انیمیشن بعد از ورود کامپیوتر افزایش یافت. [گفتگو با سازنده انیمیشن جمشید و خورشید]

وی گفت: به صورت سنتی انیمیشن کار سختی بود ولی کامپیوتر بستری ایجاد کرد که دسترسی به تولید انیمیشن در ایران چندین برابر شد.

این انیماتور اظهارداشت: تولیدات انیمیشن کشور به دلیل نبود آموزش ناقص بودند وسازندگان دانش لازم را نداشتند و فقط با نرم افزار به تولیداتی دست زدند که زیر بنایشان خالی است و فقط رنگ و روغن دارند، با این حال اگر وضعیت انیمیشن در کشورمان را با کل دنیا مقایسه کنیم جایگاه خوبی داریم اما نسبت به کشورهای غربی که سابقه دارند عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا به آنها برسیم.

مرکز انیمیشن حوزه هنری علاوه بر تولید 980 دقیقه انیمیشن، دوره‌های آموزش تخصصی رشته‌های انیمیشن را نیز با حضور استادان مطرح این هنر صنعت راه اندازی کرده است.

کد خبر 75705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز