سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامسونگ گوشی جدیدی به بازار ‌فرستاد که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند

فوکوس آنلاین گزارش داد، استفاده از انرژی خورشید، قطعات پلاستیکی قابل بازیافت و دارای ماشین حساب CO2؛ مشخصات گوشی جدیدی است که سامسونگ در کنگره جهانی تلفن همراه به عنوان یک گوشی همراه اکولوژیک عرضه کرد.

سامسونگ، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در جهان قصد دارد با گوشی اکولوژیک خود نسل جدیدی از گوشی همراه را به بازار وارد کند.

در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا این شرکت کره‌ای گوشی همراهی را عرضه کرد که می‌تواند انرژی خود را از سلول‌های خورشیدی تعبیه شده در پشت آن تامین کند. با این حال این کارکرد در صورتی فعال می‌شود که نور کافی موجود باشد. برای همین یک باطری خشک هم در این گوشی تعبیه شده است.

علاوه بر این، بدنه این گوشی مدل "بلو ارت" (Blue Earth) از سطوح پلاستیکی قابل بازیافت تهیه شده است. قطعات داخلی این گوشی هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. با کمک یک ماشین حساب تعبیه شده در گوشی اندازه‌گیری می‌شود که چه میزان از انتشار CO2 جلوگیری می‌شود، اگر دارنده این گوشی پیاده‌روی کند و سوار خودرو نشود. اینکه "بلو ارت" چه زمانی به بازار خواهد آمد، هنوز مشخص نیست.

در حوزه IT تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است که وجهه دوستانه‌تری از این فن‌آوری در قبال محیط زیست ارایه شود. بسیاری از دیگر تولیدکنندگان هم مدل‌های جدیدی را از گوشی‌های همراه که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، ارایه داده‌اند. سال گذشته نوکیا در بارسلونا نمونه اولیه گوشی همراهی را عرضه کرد که به طور کامل قابل بازیافت است، اما این گوشی تاکنون به بازار عرضه نشده است.

سامسونگ آنگونه که خودش اعلام کرده در بارسلونا ابداعات جدید دیگری را هم ارایه کرده است. به طور مثال I8910 Omnia HD قرار است اولین تلفن همراه باشد که می‌تواند تصاویر ویدئو HD ضبط و پخش کند. این گوشی دوربین هشت مگاپیکسلی‌‌ دارد و بازهای سه بعدی روی آن قابل اجراست.

این کنسرسیوم کره‌ جنوبی در این نمایشگاه تلفن‌های همراه مختلف با قابلیت پخش موزیک و همچنین دارای صفحات لمسی ارایه کرده است.

کد خبر 75497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز