پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه 24 بهمن در جریان سفر به شمال عراق و حضور در شهر سلیمانیه، گفت:

دور جدید همکاری‌های ایران با منطقه کردستان عراق با آغاز به‌کار سرکنسول‌های جدید در شهرهای اربیل و سلیمانیه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از سلیمانیه، منوچهر متکی که در حضور خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که ایران آماده توسعه روابط در همه زمینه‌ها با منطقه شمال عراق است

وی همچنین با اشاره به چهره جدید شهر سلیمانیه گفت که اکنون چهره کردستان عراق تغییر زیادی کرده و این شهر به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

براساس این گزارش، کسر رسول علی معاون رئیس منطقه کردستان عراق و جانشین جلال طالبانی در اتحادیه میهنی که ازهیات ایرانی در بدو ورود به سلیمانیه استقبال کرده بود نیز گفت که ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کردستان عراق یک ارتباط معنوی است.

وی خواستار همکاری‌های بیشتر در همه زمینه‌ها میان ایران و منطقه شمال عراق شد و معرفی سرکنسول‌های جدید ایران در شهرهای اربیل و سلیمانیه را نشانه اهمیت این منطقه برای ایران توصیف کرد.

کسرت رسول علی همچنین از وزیر امور خارجه ایران خواست، برای راه اندازی یک خط پروازی میان تهران و سلیمانیه مساعدت کند.

منوچهر متکی در ادامه سفر به سلیمانیه همچنین سرکنسول جدید ایران در این شهر را معرفی کرد.

وزیر امور خارجه ایران که صبح امروز برای بازدید از منطقه شمال عراق وارد اربیل شده بود، غروب روز پنجشنبه 24 بهمن سلیمانیه را به مقصد نجف اشرف ترک کرد.

پیش بینی می‌شود که وی در طول اقامت چند ساعته در این شهر با آیت الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق دیدار کند.

وی در راس یک هیات عالی اقتصادی روز سه شنبه 22 بهمن وارد بغداد شد و دریک برنامه فشرده کاری، با جلال طالبانی رئیس جمهوری، نوری المالکی نخست وزیر، هشیار زیباری وزیر امور خارجه، فلاح السودانی وزیر بازرگانی و نیز برهم صالح معاون نخست وزیر عراق در امور اقتصادی، دیدار و آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه را با آنان بحث و بررسی کرد.

کد خبر 75190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز