همشهری آنلاین: وب سایت ایران و جامعه اطلاعاتی از سوی مرکز پژوهش‌های ارتباطات راه‌اندازی شده است.

جامعه اطلاعاتی

کانون توجه  وب سایت  ایران و جامعه اطلاعاتی اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی و مباحث پیرامون آن است که مرحله نخست آن آذر ماه 1382 (دسامبر 2003) در ژنو برگزار شد و قرار است مرحله دوم آن در سال 2005 در کشور تونس برگزار شود.

این سایت علاوه بر پوشش اخبار و گزارش‌های حوزه جامعه اطلاعاتی، اسناد و مصوبه‌هایی را که از سال 82 تا کنون منتشر شده است را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

از جمله این اسناد، طرح اولیه پیشنویس قانون آزادی اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور، بیانیه دومین سمینار میان‌منطقه‌ای کشورهای آسیای مرکزی ـ غربی و جامعه اطلاعاتی (بیانیه تهران)، آئین‌نامه هیئت وزیران و شکل‌گیری «تکفا» ، لایحه قانون آزادی اطلاعات ، تصویب نامه تحقق دولت الکترونیکی، قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار های رایانه ای، مقررات و ضوابط شبکه‌های اطلاع رسانی رایانه‌ای، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، قانون تجارت الکترونیکی ایران ، پیش نویس اعلامیه تهران درباره ایجاد جامعه اطلاعاتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

در قسمت نشستها و سمینارهای این سایت گزارش‌هایی از همایش‌ها و سمینارهای مرتبط با علوم ارتباطات ارائه شده است گزارش‌هایی چون دومین همایش مرکز پژوهشهای ارتباطات (۲۵ تیرماه ۱۳۷۶) ، گزارش نخستین همایش مرکز پژوهش‌های ارتباطات (اسفند ۱۳۷۵) ، خلاصه مقاله‌های همایش علمی «ایران و جامعه اطلاعاتی در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی»،  گزارشی از آخرین روز سمینار میان‌منطقه‌ای کشورهای آسیای مرکزی ـ غربی و جامعه اطلاعاتی ، چکیده مقالات دومین سمینار میان‌منطقه‌ای کشورهای آسیای مرکزی ـ غربی و جامعه اطلاعاتی و.... منتشر شده است.

سایت ایران و جامعه اطلاعاتی بخشی را برای مقالات و نظرات اساتید حوزه ارتباطات اختصاص داده است. این بخش منبع خوبی برای دانشجویان این رشته نیز است.

اجلاس جامعه اطلاعاتی لینکی مجزا در این سایت دارد و همه اخبار و اسناد و مدارک موجود در این زمینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گزارش‌های نشست‌های کمیته تدارکات و نشستهای منطقه‌ای به عنوان نشست‌های مرتبط با اجلاس جهانی در این سایت وجود دارد.

کد خبر 7516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز