همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:ارائه آمارهای غلط، مخفی کردن حقایق به منظور فریب افکارعمومی از راه‌‏های خلاف از آفات و انحراف‌‏های اطلاع‌‏رسانی ناصحیح است.

به گزارش ایلنا آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای هیات مدیره و مشاورین انجمن روابط عمومی ایران آگاهی‌‏بخشی را مهمترین وظیفه روابط عمومی‌‏ها عنوان کرد و گفت: حرکت اطلاع‌‏رسانی درست برای آگاهی رساندن به مردم برای اخذ تصمیمات صحیح توصیه‌‏ای اسلامی است که روابط عمومی‌‏ها با عمل به آن می‌‏توانند خیر و صلاح را برای جامعه به همراه داشته باشند.

وی افزود: تاکید آیات قرآن بر جایگاه علم و تعقل و همچنین محکوم کردن جهل و تعصب؛ ناشی از توجه اسلام به موضوع آگاهی‌‏بخشی به جامعه است و حرکت انبیا نیز بر همین پایه بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توقع عملکرد یک سویه توسط روابط عمومی‌‏ها را توقعی نابه‌‏جا دانست و گفت: تصور این موضوع که روابط عمومی تنها وظیفه تبلیغ برای سازمان متبوع خود و توجیه عملکرد آن نزد افکار عمومی را داشته باشد، غلط است و موجب انحراف در عملکرد آن دستگاه می‌‏شود.

وی تصریح کرد: ارائه آمارهای غلط، مخفی کردن‌‏ حقایق به منظور فریب افکارعمومی از راه‌‏های خلاف از آفات و انحراف‌‏های اطلاع‌‏رسانی ناصحیح است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: حرکت دوسویه روابط عمومی‌‏ها، برای انتقال نظرات حقیقی مردم به سازمان خود و همچنین اطلا‌‏ع‌‏رسانی دقیق به موقع مردم از عملکرد آن سازمان، حرکتی صحیح است که باید تقویت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ کارکرد روابط عمومی به صورت سنتی آن را در پیروزی انقلاب مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط حوزه‌‏های علمیه در سراسر کشور و به طور کل نهاد روحانیت و مرجعیت و نیروهای انقلابی با مردم در سایه تعلیمات سیاسی و دینی و تبلیغ از طریق مکان هایی مانند مساجد صورت پذیرفت که روحانیون در سفرهای تبلیغی و حضور در جامعه معارف الهی و سیاست‌‏ها و اشکالات رژیم را به اطلاع مردم می‌‏رساندند و متقابلا نظرات و خواسته‌‏های مردم را به مراکز روحانیت می‌‏آوردند و این حرکت دوسویه از عوامل آگاهی مردم و حضور وسیع آنان در انقلاب شد و این ارتباط موج عظیمی توسط مردم ایجاد کرد که حکومت پهلوی را مجبور به تسلیم در مقابل خواسته‌‏های مردم کرد.

کد خبر 74920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز