یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ادواردو مانوئل مارتینیو وینگادا (Eduardo Manuel Martinho Vingada) سی مارس۱۹۵۳ در پرتغال به دنیا آمد

نلو وینگادا

او ملقب به نلو وینگادا (Nelo Vingada) است و اصلیت برزیلی دارد. وینگادا در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ دستیار کارلوس کوئیرش در تیم‌ملی فوتبال زیر ۲۰‌ ساله‌های پرتغال بود.

وینگادا سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ سرمربی تیم ملی عربستان بود و با این تیم در سال ۱۹۹۶ قهرمان جام‌ملت‌های آسیا در امارات شد، که این قهرمانی یکی از افتخارات او در سمت مربیگری محسوب می‌شود.

وی از معدود مربیانی است که به مدت طولانی و تا انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ در فوتبال  عربستان حضور داشت و به علت عدم اجازه به دخالت‌های شاهزادگان سعودی علی رغم صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ از این تیم کنار گذاشته شد.

وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ سرمربی تیم سی. اس. ماریتیمو پرتغال بود و پس از آن در فصل ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ نیز سرمربیگری تیم الزمالک مصر را برعهده گرفت.

این مربی پرتغالی در فصل ۲۰۰۵- ۲۰۰۴ در تیم آکادمیکا کویمبرا مربیگری کرد و سپس تا سال ۲۰۰۷ نیز سرمربی تیم‌ملی المپیک مصر شد.

وینگادا در سال ۲۰۰۷ مدتی سرمربیگری تیم الوداد مراکش بود که پس از ۶ هفته از سمت خود استعفا داد و سرمربی تیم‌ملی اردن شد.

وی پس از حضوری ۱۶ ماهه در تیم‌ملی اردن به علت کسب نتایج ضعیف با این تیم، از سمت خود برکنار شد. قرارداد وینگادا با تیم‌ملی اردن ۱۶ ماهه بود و او به ‌خاطر انجام دو بازی با تیم‌های سنگاپور و کره‌جنوبی، یک‌ماه قراردادش را تمدید کرد.

کد خبر 74915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز