مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 14 با حضور در روابط عمومی شهرداری تهران پروژه‌ها و برنامه‌های این منطقه را تشریح کرد.

سید ابوالفضل حسینی با اشاره به این که 57 پروژه در این منطقه در نیمه اول بهمن ماه به بهر برداری می‌رسد گفت: احداث پنج ساختمان اداری، ساختمان راهنمایی و رانندگی و ساختمان اداری بازیافت از جمله این پروژه هاست.

وی افزود: 11مجموعه فرهنگی نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که از آن جمله می‌توان به هفت سرای محله که شامل خانه اسباب‌بازی، خانه سلامت و آی‌تی است اشاره کرد و همچنین دو سرای محله دیگر نیز اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و سه مجموعه ورزشی نیز در سه محله مختلف این منطقه در دست تجهیز است.

حسینی خاطر نشان کرد: شش مجموعه ورزشی نیز در دست ساخت و بهره برداری است که خانه کشتی و مجموعه ورزشی ایثارگران از شاخص‌ترین آنهاست.

13 بوستان منطقه 14 بازپیرایی شده‌اند
حسینی با اشاره به بازپیرایی 13 بوستان و فضای سبز در محدوده منطقه 14 گفت: کیلینیک گل و گیاه از پروژه‌هایی است که در این مدت به بهره‌برداری می‌رسد. درحاشیه این کلینیک، مزرعه‌ای ایجاد شده است که بیشتر جنبه آموزشی دارد و دانشگاه‌های مرتبط با گل و گیاه از آن استفاده می‌کنند، همچنین در کنار این مجموعه مکانی در نظر گرفته شده است تا به هر خانواده علاقه‌مند فضایی برای سبزی کاری خانگی داده شود و به این ترتیب شهروندان به طبیعت روی آورند.

شهردار منطقه 14 خاطر نشان کرد : در حوزه خدمات شهری نیز با احداث تله‌های زبله گیر که به عنوان پایلوت در منطقه 14 ایجاد شد و در تهران منحصر به فرد است، از آب گرفتگی که به دلیل وجود زباله در نهرها ایجاد می‌شد، جلوگیری و مانع ورود آنها به مناطق پایین دست شویم.

اختصاص 27میلیارد تومان برای تملک املاک در سال جاری
حسینی با اشاره به مشکلات منطقه گفت: یک بخش از مشکلات منطقه مربوط به محدودیت‌هایی است که با توجه به جمعیت 500 هزار نفری منطقه در ارائه خدمات بهداشتی، خدماتی، فرهنگی و غیره وجود دارد.

وی افزود: این منطقه شش ناحیه دارد که یک ناحیه آن شامل پادگان‌ها و شهرک‌های نظامی است و از 5 ناحیه دیگر، سه ناحیه با 258 هکتار دارای بافت شدید فرسوده است.

وجود بافت فرسوده شدید در منطقه 14
حسینی خاطر نشان کرد: از 258هکتار بافت‌های فرسوه منطقه علاوه بر وجود ریز دانگی در بافت، حداقل 50  درصد واحدهای مسکونی زیر 200 متر، 50 درصد کوچه‌ها کمتر از شش متر و 50 درصد از ساختمان‌ها مقاومت و ایمنی لازم را ندارند.

شهردار منطقه 14، در ادامه با اشاره به عدم توزیع عادلانه فضای سبز در منطقه گفت: نواحی یک، دو و چهار منطقه دارای محدودیت فضای سبز است که سعی داریم در برنامه‌های بعدی خدمات و امکانات را بر این اساس اولویت‌بندی کرده و توزیع را در سطح نواحی با هدف محرومیت‌زدایی دنبال کنیم.

حسینی، تملک زمین را بزرگترین مشکل منطقه عنوان کرد و افزود: تملک زمین از مشکلات اساسی منطقه 14 است به طوری که به عنوان مثال امسال 5/1 میلیارد تومان اعتبار برای خرید یک مرکز فرهنگی داشتیم و توانستیم آن را یک ماه پیش بخریم.

به گفته حسینی امسال 27 میلیارد تومان در این منطقه برای تملک املاک هزینه شده است.

حسینی از آزادسازی همه املاک در مسیر طرح اتوبان امام علی (ع) واقع در  خبر داد و گفت: مسیر این اتوبان از دارآباد شروع و تا آزادگان ادامه دارد، و به عنوان پروژه در اولویت شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: عرض این بزرگراه به دلایل فنی و اقتصادی از 78 متر به 45 متر کاهش یافت که با این کار دو طبقه شدن آن در محدوده منطقه 14 قطعی است که با این کار طبقه پایین اتوبان تندرو و طبقه بالا دسترسی محلی و کندروست و دارای تقاطع‌هایی است که می‌تواند دسترسی مسیر تندرو را به مسیر محلی آسان کند.

منطقه 14 صاحب موزه شهدا می‌شود
وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه شهدا در این مرکز فرهنگی خبر داد و گفت: منطقه 14به عنوان دومین منطقه در تهران با دو هزار شهید دارای بیشترین شهید است و از آن جا که هیچ مکانی برای گرامی داشت آنان در منطقه وجود نداشت  برنامه‌ریزی برای احداث این موزه انجام شده است.

شهردار منطقه 14 با بیان این که اقدامات مربوط به خطوط بی آر تی خاوران در کمتر از سه ماه در این منطقه انجام شد، اظهار کرد : این خط از سه راه افسریه آغاز و پس از عبور از خاوران به سمت آزادی حرکت می‌کند که در مجموع دو کیلومتر در منطقه را به خود اختصاص داده است و با کار شبانه روزی در کمتر از سه ماه فعال شد.

تعریض کامل خیابان پیروزی در سال آینده
شهردار منطقه 14 با اشاره به طرح تعریض پیروزی، خاطر نشان کرد: این پروژه به عنوان پروژه‌های فرامنطقه‌ای مطرح است که توافقات آن با نیروی هوایی نیز انجام شده و با معارضان ملکی نیز در حال توافق هستیم و امیدواریم که در سال 88 به بهره برداری کامل برسد.

وی از رفع مشکل تملک کارخانه یخ خبر داد و گفت: این مشکل که حدود 10 سال برطرف نشده بود، امسال با هزینه 7 میلیارد تومان حل شد و به این ترتیب مجموعه پل های شهید کلاهدوز یک به یک بهره برداری خواهند رسید.

حسینی با اشاره به آزادسازی املاک واقع در مسیر زیرگذر امیرکبیر، افزود :املاک این زیر گذر از خیابان 17 شهریور تا میدان کلانتری آزاد سازی شده و فاز یک آن سال آینده به بهره برداری می رسد.

تونل خط 4 مترو در محدوده منطقه 14 به طور کامل حفر شده است
شهردار منطقه 14 در مورد مسیر احداث خط 4 مترو در این منطقه گفت: ایستگاه‌های این خط در منطقه درحال احداث است و تونل آن نیز به طور کامل حفر شده است.

وی در مورد مسیرخط 7 مترو در این منطقه نیز، اظهار کرد: حفاری مربوط به این خط در منطقه آغاز شده است و کار آن در حال انجام است.

به گفته حسینی چنانچه روند کاری شهرداری به این شکل پیش رود، بسیاری از مشکلات شهر به ویژه در زمینه خدماتی، فرهنگی، ورزشی و ترافیکی حل خواهد شد.

ناحیه محوری طرحی موفق
شهردار منطقه 14 در مورد اجرای طرح ناحیه محوری در این منطقه، گفت: زمانی که در هر منطقه یک ناحیه به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد، ناحیه 5 منطقه 14 برترین ناحیه در سطح تهران شد و بعد از آن هم در ارزیابی های مناطق جز مناطق موفق بوده‌ایم.

حسینی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و بالارفتن میزان رضایت‌مندی آنان، مناطق نیز بهتر می‌توانند کارهای اجرایی را انجام دهند و مدیریت بهتری کنند.

وی با بیان این که ناحیه در مقیاس کوچکتر از منطقه به دلیل ارتباط بیشتر با شهروندان ، از نزدیک با مشکلات آشنا هستند، افزود: با فعال شدن نواحی، بسیاری از مراجعات مردم به مناطق کمتر شده است و مشکلات آن‌ها بهتر رسیدگی می‌شود.

شهردار منطقه 14 با اشاره به تصویب طرح پیوست اجتماعی برای پروژه‌های شهری، اظهار کرد: هر پروژه‌ای که طراحی می‌شود، باید پیوست اجتماعی داشته باشد و بر اساس اهمیت پروژه، پیوست‌های مختلف برای آن تهیه می‌شود که این اقدام مهم از الزاماتی بود که در دوره‌ای مغفول مانده بود و خوشبختانه لازم الاجرا شد.

هر شهر تجلی افکار شهروندان آن است
حسینی در ادامه با تاکید بر رویکرد شهروند مداری خاطر نشان کرد: شهروند مداری شعار نیست، چرا که هر چه تعاملمان با شهروندان بیشتر و نهادینه شود در اداره شهر موفق‌تریم و اگر آن را به درستی تعریف نکنیم موفق نیستیم.

وی با بیان این که این موضوع با جدیت توسط شهرداری دنبال می‌شود، افزود: مردم ما عاطفی هستند و ارتباط با مسئولان را دوست دارند و خواهان آن هستند تا دسترسی به آنان راحت باشد و این در حالی است که اگر همه خدمات را انجام دهیم و نتوانیم ارتباط درستی با آنان برقرار کنیم ما را قبول نمی کنند.

حسینی، شهر را دارای جسم و روح دانست که شهروندان روح این کالبد هستند و خاطر نشان کرد: به دلیل وجود شهروندان است که شهر هویت می‌یابد و دارای آداب و رسوم، مذهب و معماری می‌شود و به نوعی شهرها تجلی افکار شهروندان هستند.

کد خبر 73171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز