دنیا را چه دیدید شاید یک روز شما هم جزو آن 500 نفری باشید که روزانه گوشی تلفن همراهتان دزدیده می‌شود.

آن وقت شما نیاز دارید که با ارائه شماره سریال 15 رقمی که در داخل گوشی‌تان ثبت شده به کلانتری محل مراجعه کنید تا گوشی‌تان از طریق شبکه ردیابی شود. این شماره 15رقمی که با 35 شروع می‌شود کمک می‌کند تا احتمالا گوشی‌تان بازگردانده شود. پس لطفا همین الان گوشی‌تان را خاموش کرده، پشت آن را باز کرده و این شماره را یادداشت کنید. این خبر را هم بخوانید.

به گفته‌ رئیس اداره‌ مشترکان مرکزی شرکت ارتباطات سیار روزانه حدود 450 تا 500 مورد گزارش و شکایت در رابطه با ردیابی گوشی‌های مفقوده و یا به سرقت رفته گزارش می‌شود. مجید طاهرنیا اظهار کرد: حدود 45 درصد از تقاضاها و درواقع شکایت‌هایی که پیرامون گوشی‌های مفقوده و یا سرقتی گزارش می‌شود، شناسایی و ردیابی می‌شوند. وی درباره‌ مراحلی که در زمان مفقود شدن گوشی‌ها باید طی شود گفت: مشترکان در این مواقع می‌توانند به یکی از مراجع قضائی یا انتظامی مراجعه کرده و شماره سریال 15 رقمی گوشی‌های خود را که معمولا داخل گوشی و روی کارتن آن نوشته شده، اعلام کنند تا این مراجع نیز درخواست‌ها را به ما ارائه دهند.

طاهرنیا با تاکید بر اینکه IME یا شماره سریال به‌عنوان شناسنامه گوشی محسوب می‌شود و مشترکان باید این شماره را در جایی نگهداری و یادداشت کنند گفت: این شماره سریال 15 رقمی است که معمولا با رقم 35 شروع می‌شود و با سیستم ردیابی که در شرکت ارتباطات سیار پیش‌بینی شده این شماره‌ها در سیکل ردیابی قرار گرفته و کنترل لازم در مورد آن صورت می‌گیرد. رئیس اداره مشترکان مرکزی شرکت ارتباطات سیارخطاب به مشترکان گفت: مشترکانی که می‌خواهند گوشی تلفن همراه خریداری کنند باید حتما از نمایندگی‌های مجاز و با فاکتور خرید کنند و توجه داشته باشند حتما از گارانتی‌های معتبر خریداری کنند.

وی اظهار کرد: گوشی‌های بدون گارانتی و آنهایی که به‌صورت قاچاق وارد می‌شوند به‌دلیل اینکه شماره سریالشان مشکل دارد، به جعل شماره سریال اقدام می‌کنند و این تقلبی است که در مورد گوشی‌ها انجام می‌شود، بنابراین باید در این مورد دقت لازم صورت گیرد. طاهرنیا با بیان اینکه ساختمان شماره 2شرکت ارتباطات سیار مسائل ردیابی گوشی‌های تلفن همراه را پیگیری می‌کند، گفت: ساختمان شماره 2در میدان ونک، خیابان ونک، پلاک 38 قرار دارد و مشترکان نیز می‌توانند بعد از ارائه درخواست خود به مراجع قضائی نامه مربوطه را به این آدرس بیاورند.

کد خبر 73167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز