سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: نخستین جلسه پاسخگویی مدیران زیست‌محیطی شهرداری تهران به شهروندان در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران برگزار شد.

مشاور زیست‌محیطی شهردار تهران در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه 85درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایط نقلیه غیر استاندارد است، اظهار کرد: البته در این میان خودروهای قدیمی‌، خودروهای جدید و نیز موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را دارند و از این‌رو استانداردسازی خودروهای تولیدی و معاینه فنی خودروهای موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهندس محمدهادی حیدرزاده ضرورت همراهی و همکاری مردم در کاستن از آلودگی هوا را مورد تاکید قرار داد و افزود: به این منظور با کمک سازمان‌های مردم نهاد، شهروندان در روز هوای پاک(29دی) در 10 نقطه پایتخت به منظور حمایت از اقدامات و فعالیت‌هایی که منتهی به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت محیط‌زیست می‌شود، گرد هم می‌آیند.

مدیر عامل معاینه فنی خودرو: تا تابستان 88 تمامی خودروهای تهران معاینه فنی می‌شوند

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز با قدردانی از استقبال کم سابقه دارندگان خودرو برای انجام معاینه فنی و عذرخواهی از شهروندانی که در صف‌های طولانی مراکز معاینه معطل شده و می‌شوند، تصریح کرد: تا تابستان88 تمامی خودروهای تهران مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند و از آن به بعد خودروها صرفا با دریافت وقت قبلی امکان معاینه خواهند داشت.

مهندس وحید نوروزی با اعلام اینکه محور اصلی شعار امسال هفته هوای پاک معاینه فنی است، اضافه کرد: خودروی سالم با حداکثر ایمنی و حداقل آلودگی از نتایج معاینه فنی و از ملزومات هوای پاک است که این مهم در شعار اصلی و نیز در برنامه‌های اجرایی و نمادینی که در هفته هوای پاک به اجرا در می‌آید، به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل کنترل کیفیت هوا: بنزین تهران از عوامل اصلی سرطان خون است

همچنین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این جلسه، بنزن موجود در بنزین تهران را از عوامل اصلی و اثبات شده‌ ابتلا به سرطان خون دانست و خاطر نشان کرد: کارکنان جایگاه‌های بنزین و افرادی که به صورت مستقیم با این فراورده سر و کار دارند و نیز شهروندان ساکن در اطراف این جایگاه‌ها بیشتر در معرض این بیماری مهلک قرار دارند.

کد خبر 72909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز