جمعه ۱۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فتو ژورنالیست ایتالیایی که سه هفته پیش در افغانستان ربوده شده بود، امروز جمعه سوم نوامبر (12 آبان) آزاد شد.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، آن گونه که وزارت امور خارجه ایتالیا امروز تایید کرد، گابریل تورسلو 34 ساله پس از مذاکراتی که با ربایندگانش در نزدیکی شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان انجام شد، دوباره آزادی خود را تجربه می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا بابت آزادی او پولی پرداخت شده است یا خیر.

ماسیمو دالما، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که آزادی این عکاس خبرنگار نتیجه عملیات نیروهای مخفی سیسمی (SISMI) ارتش ایتالیا بوده است که باید از آنها قدردانی کرد.

گابریل تورسلو گفت: حالم خوب بود، اما دلواپس زندگیم بودم. من در طول 23 روزی که در اسارت بودم، نور خورشید را ندیدم. در روزهای اول مرا زنجیر کرده بودند.

وی گفت که در تمام طول اسارتش به فکر خانواده خود بوده است. تورسلو یک پسر چهارساله به نام گابریل دارد.
این عکاس اکنون در سفارت ایتالیا در کابل به سر می‌برد و احتمالا شنبه به کشورش بازخواهد گشت.

دادستان کل رم تحقیقاتی را درباره ربوده شدن این تبعه ایتالیا آغاز کرده است. آنها قصد دارند از تورسلو درباره اسیر شدنش در روزهای آینده سوالاتی بپرسند.

مذاکرات سخت با ربایندگان
نیکولو پولاری، رییس عوامل مخفی ارتش ایتالیا اعلام کرد که مذاکرات با ربایندگان سخت بوده است. این ربایندگان جزو افراد طالبان نبودند و به صورت مستقل عمل کرده‌اند.
این خبرنگار آزاد در جنوب افغانستان و هنگامی که با اتوبوس در مسیر میان هلمند و قندهار در تردد بود، ربوده شد.

کد خبر 7216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز