سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

مجموعه گفت‌وگو با کسانی که دوستشان داری و خوب می‌شناسی‌شان، بخش جدایی‌ناپذیر تولدهای دوچرخه است.

در سالگرد تولد دوچرخه، هر سال ویژه‌نامه تولد داریم. چون همیشه دلت می‌خواهد گفت‌وگو با افراد مورد علاقه‌ات را در دوچرخه ببینی، ما هم تلاش می‌کنیم چند نفر از افراد مورد نظرت را انتخاب کنیم، افرادی که تعدادشان با شمع‌های کیک تولد دوچرخه، اغلب، تعیین می‌شود، اما به دلیل  افزایش هشت ها در این شماره، تصمیم گرفتیم برای این مجموعه گفت‌و گوها عدد هشت منهای دو را انتخاب کنیم.

با هم گپ و گفت دوچرخه را با هشت منهای دو چهره ، در چهره‌نامه می‌خوانیم.

***

سیدجواد هاشمی برای تماشاگران تلویزیون و نوجوانانی که مجموعه‌های تلویزیونی را دنبال می‌کنند، چهره‌ای آشناست. او این روزها مجموعه «دیدار» را روی آنتن دارد که در آن نقش یکی از اولیای مدرسه را بازی می‌کند. کارگردانی مجموعه هم با خود اوست. اما شاید نوجوان ها او را بیشتر از هر چیز با فیلم «اخراجی‌ها» بشناسند. هنگام گفت‌وگو با او متوجه شدیم که کمی هم فراموشکار است؛ خوب است این نکته را از زبان خود او بشنویم.

  • نگاه شما به تولد چیست؟

به صورت طبیعی تولد یعنی زاده شدن به عنوان یک اتفاق تازه. اما بعضی وقت‌ها تولد می‌تواند یک زندگی دوباره و مجدداً به دنیا آمدن باشد. به همین دلیل بعضی وقت‌ها آدم‌ها چندبار متولد می‌شوند و شاید خودشان هم متوجه این نکته نشوند. یک اتفاق هم در زندگی آدم یا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، می‌تواند یک تولد دوباره باشد. بعضی وقت‌ها کسی به قله اوجی می‌رسد و این یک تولد تازه است. تولد ظاهری من 27 دی (با کمی اختلاف از روز تولد نشریه شما) سال 1344 است. اما بارها متولد شده‌ام و زندگی تازه‌ای پیدا کرده‌ام.

  • این تولدها کدام بوده است؟

از جهت اجتماعی، اتفاق بزرگی مثل انقلاب و یا اولین حضورم در جبهه جنگ. از جهت کاری هم می‌توانم از زمانی یاد کنم که اولین بار به عنوان بازیگر جلوی دوربین قرارگرفتم و یا به عنوان فیلم‌ساز، کارگردانی اثری را شروع کردم.

  • کدام بخش از حرفه‌تان را در رابطه با این تولد جدید دوست دارید؟

در بازیگری، فیلم «سیمرغ» را خیلی دوست دارم، زیرا در آن نقش شهید کشوری را بازی کردم. این فیلم برایم تولدی دوباره در عرصه هنری بود. در زمینه کارگردانی ، همیشه تلاش می‌کنم آخرین کارم بهترین کارم باشد.

  • در زمینه  فعالیت هنری فکر می‌کنید باز هم تولد دوباره‌ای داشته باشید؟

احتمال زیادی دارد. اگر این‌طور نشود، مأیوس می‌شوم. احساسم این است که در آینده باز هم باید متولد شوم و از کاری که می‌کنم لذت ببرم. البته این که می‌گویم در رابطه با بازیگری است و گرنه در زمینه کارگردانی هنوز متولد نشده‌ام.

  • به نظر شما بهترین هدیه برای روز تولد یک عزیز چیست؟

خب، بستگی دارد که به چه کسی می‌خواهم هدیه بدهم. فکر نمی‌کنم یک چیز مادی بهترین هدیه باشد. از آنجا که چیزها خیلی سخت در یادم می‌ماند، همین نکته که به یاد آن عزیز هستم و می‌دانم چه روزی روز تولد اوست، این بهترین هدیه تولد برای اوست.

کد خبر 71831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز