سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

کیکاووس زیاری: مجموعه گفت‌وگو با کسانی که دوستشان داری و خوب می‌شناسی‌شان، بخش جدایی‌ناپذیر تولدهای دوچرخه است

در سالگرد تولد دوچرخه، هر سال ویژه‌نامه تولد داریم. چون همیشه دلت می‌خواهد گفت‌وگو با افراد مورد علاقه‌ات را در دوچرخه ببینی، ما هم تلاش می‌کنیم چند نفر از افراد مورد نظرت را انتخاب کنیم، افرادی که تعدادشان با شمع‌های کیک تولد دوچرخه، اغلب، تعیین می‌شود، اما به دلیل  افزایش هشت‌ها در این شماره، تصمیم گرفتیم برای این مجموعه گفت‌و گوها عدد هشت منهای دو را انتخاب کنیم.

با هم گپ و گفت دوچرخه را با هشت منهای دو چهره ، در چهره‌نامه می‌خوانیم.

***

گوهر خیراندیش از هنرمندان فعال سینما، تئاتر و تلویزیون است که این روزها فیلم‌های «دعوت»، «دل شکسته»و «خواستگار محترم» را روی پرده سینماها داشته و دارد. به مناسبت هشت ساله شدن «دوچرخه» به سراغش رفتیم تا گپ کوتاهی با او داشته باشیم.

  • ما هشت ساله شدیم، عدد هشت شما را به یاد چیز بخصوصی می‌اندازد؟

هشت نه، ولی عدد هفت برایم اهمیت خیلی زیادی دارد. مراحل هفتگانه عشق، هفت‌آسمان؛ هفت طبقه‌ای که هر کدام احساس و چیز خاصی در خود دارند و با گذر از این طبقه ها به مراحل بالاتری می‌رسیم تا به پالودگی و پالایش دست پیدا کنیم. به هشت خیلی فکر نکرده‌ام، اما شما هم حتماً آن ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید «فلانی هشتش گرو نهش است». خدا کند کسی چنین حالی نداشته باشد.

گوهر خیراندیش در صحنه ای از «بی وفا»/عکس: پایگاه اینترنتی سینمای ما

  • هفت برای شما خوش‌شانسی هم آورده است؟

به خوش‌شانسی‌اش فکر نکرده‌ام. عدد مقدسی است و عارفان و اندیشمندان ما زیاد در باره‌اش گفته‌اند. برای خودم به صورت شخصی چیز خاصی ندارد. ای کاش پارسال که هفت ساله شدید با من تماس می‌گرفتید!

  • تولد را چگونه می‌بینید؟

کلمه زیبایی است. تولد با حس و حالی که همراه خودش می‌آورد. چیز باشکوهی است. اما در زمانه و شرایط فعلی، این کلمه مرا کمی دچار تعمق، استرس و نگرانی می‌کند. دلیلش هم این است که این روزها همدلی بین آدم‌ها کمتر شده. آدم‌های بزرگی که روزی خودشان کودک و نوجوان بودند، این روزها با کارهایشان جهان را به سمت مرحله‌ای می‌برند که بیشترین خطر و آسیب را به این قشر سنی می‌رساند. به همین دلیل، فکر می‌کنم به همدلی بیشتری نیاز داریم تا شرایط و زندگی بهتری را برای بچه‌هایمان فراهم کنیم؛ خود نوجوانان هم می‌توانند در این باره به بزرگ‌ترها کمک زیادی کنند.

  • کار جدید چه دارید؟

صحبت‌هایی با آقای حاتمی‌کیا شده تا در فیلم تازه‌اش نقش محوری را بازی کنم. خیلی خوشحالم و احساس خشنودی می‌کنم که یک نویسنده هنگام نوشتن نقش، مرا در ذهن خودش داشته و متن را براساس شخصیت من بنویسد. به دلیل سفری که پیش‌رو دارم، چند پیشنهاد تلویزیونی را رد کردم و هشتاد درصد درام تاریخی «کلاه پهلوی» هم فیلم‌برداری
 شده است.

  • شنیده‌ایم کاری هم برای کودکان و نوجوانان  دارید؟

بله؛ خیلی خوشحالم که کاری خاص آنها انجام می‌دهم. این فیلم پویانمایی به نام «تهران 1500» است که کار خاص و جذابی است. در این انیمیشن با بهرام رادان، مهناز افشار، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی و حمید جبلی همکاری دارم.

چهره ما به صورت انیمیشنی در این فیلم نشان داده می‌شود و خودمان به جای شخصیت‌های کارتونی‌مان صحبت می‌کنیم. در این کار من دو نقش دارم  نه یکی.

فیلم «یک بام و دوهوا»ی من هم در باره پدران و مادرانی است که آن‌قدر مشغله و درگیری ذهنی دارند که نمی‌توانند به بچه‌های خودشان برسند.

کد خبر 71820

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز