همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی با تکذیب هرگونه انحراف در برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، ادعاهای حاکی از گرایش نظامی آن را رد کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها رییس جمهور سابق کشورمان در مصاحبه با شبکه چهار تلویزیون انگلیس تصریح کرد: ایران هدفی برای دستیابی به سلاح در این برنامه ندارد و انحرافی نیز در این برنامه رخ نخواهد داد.
خاتمی تاکید کرد: با وجود آنکه رژیم اسراییل ‪ ۴۰۰‬کلاهک هسته‌ای دارد و هند و پاکستان نیز کشورهای (دارنده سلاحهای) اتمی هستند، ایران قصد انجام اقدامی مشابه آنان را ندارد.
خاتمی در پاسخ به سوالی پیشنهاد کرد، نظامیان آمریکایی هر چه سریعتر از عراق خارج شوند تا نیروهای بین‌المللی جایگزین آنها شوند.
وی در ادامه، نظامیان کشورهای اسلامی و همسایه را برای حضور در ترکیب نیروهای بین‌المللی در عراق به منظور کمک به استحکام دولت آن کشور مناسب دانست.
خاتمی سیاست دولت آمریکا را مسوول اصلی مشکلات کنونی عراق دانست و اضافه کرد که صلح، ثبات و توسعه عراق برای کشورهای منطقه با اهمیت است.
وی سازمان ملل نیز را مناسب‌ترین تشکل برای کمک به خروج عراق از بحران کنونی توصیف کرد.
رییس جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه اتهامات کشورهای غربی درباره نقش منفی ایران در تحولات عراق را به شدت تکذیب کرد.
وی گفت: ایران هیچ مداخله نظامی در عراق ندارد و روابط آن با دولت عراق نیز بسیار خوب است.
خاتمی تصریح کرد: در هر وضعیتی که به ناامنی یا افزایش خشونت در عراق بیانجامد، ایران بیشترین زیان را از آن خواهد دید.

کد خبر 7157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز