شنبه ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی پخش یک نوار ویدئویی از شبکه خبری الجزیره که در آن مرد شماره دوی القاعده آمریکا را تهدید به انتقام مرگ ابو مصعب زرقاوی کرده است دولت آمریکا اعلام کرد سرگرم بررسی این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام ضد تروریسم آمریکا که نخواست نامش افشا شود گفت پخش این نوار بخش از مبارزه مستمر القاعده برای نشان دادن حضور و فعال بودن این سازمان در تحولات اخیر از جمله مرگ زرقاوی است.
 
 ایمن الظواهری مرد شماری دو سازمان القاعده تهدید کرد انتقام "ابو مصعب الزرقاوی" رهبر تشکیلات القاعده در عراق را که در حمله هوایی روز هفتم ژوئن نیروهای آمریکایی کشته شد، خواهد گرفت.
   
به گزارش سایت خبری الجزیره ایمن الظواهری در نواری ویدئویی که از  این شبکه تلویزیونی پخش شد اعلام کرد: ما خبر مرگ برادر شهیدمان، یکی از سربازان، قهرمانان و ائمه امت مسلمان را که وی را ابو مصعب الزرقاوی می‌نامیدیم، به این امت تسلیت می‌گوییم.

ظواهری در این نوار ویدئویی افزود: ابو مصعب در بمباران کشته شد و به هنگام  جان دادن در دهلیز‌های مستحکم پنهان نشده بود یا مانند بوش نبود که برای ساعت‌های طولانی با هواپیما سرگردان شده باشد و زن یا مادرش سرش داد بزند تا به دفترش بازگردد.
 
وی در ادامه پیام خود چنین آورد: زرقاوی در حالی جان داد که کمربند انفجاری‌اش همراهش بود و مانند بوش همواره با جلیقه ضد گلوله زندگی نمی‌کرد.

مرد شماره دوی القاعده در این نوار ویدئویی یک قبضه سلاح کلاشینکوف به همراه و تصویری از زرقاوی پشتش داشت که روی آن نوشته شده بود "شهید امت و امیر شهادت‌طلبان."
 
ظواهری در ادامه خطاب به بوش گفت: آری ای بوش هیچ یک از ما کشته نمی‌شود مگر آنکه با یاری خداوند انتقام وی را بگیریم.

ای بوش آیا سوگند شیر مبارز اسلام اسامه بن لادن را به یاد داری که گفت :تا زمانی که ما زنده‌ایم آمریکا در فلسطین و دیگر سرزمین‌های اسلامی روی آرامش نخواهد دید؟ پس بیهوده تلاش کن تا رویای امنیت را ببینی.
 
وی در ادامه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آری از ما ابو مصعب سروری قهرمان، دلیر و شهادت‌طلب کشته شد که از مرگ استقبال می‌کرد پس به ما بگویید کشته‌شدگان مست شما چگونه جان می‌دهند و واقعا چند نفر از شما در عراق کشته شد و اقتصادتان چقدر زیان دید و چگونه اینک روحیه سربازان شما از بین می‌رود. به ما درباره میزان انزجار مسلمانان و قربانیان مظلومتان از شما بگویید که در همه جای دنیا هستند.

کد خبر 713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز