مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

در مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر صنایع و معادن و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی، مینیاتور به‌عنوان دومین خودروی ملی کشور رونمایی شد.

رونمایی خودروی ملی گروه سایپا نیز مانند همتای سلف خود پرسش‌های فراوانی را به‌دنبال داشته است.این خودرو که عنوان دومین خودروی ملی کشور را یدک می‌کشد، جزء خودروهای کلاس B محسوب شده و مقرر است تا با مشخصاتی مانند ترمز ضد‌قفل، داشبورد مستحکم، درب‌های ضربه‌گیر، استاندارد یورو3 و کیسه هوا از سال آینده در سایت کاشان به تولید انبوه رسد.

به گفته مسئولان سایپا، این خودرو دارای موتوری با طراحی کاملاً داخلی و حجم 1500 سی‌سی است و در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی کمتر از 7 لیتر دارد.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که دست‌اندرکاران بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی، عرضه مینیاتور را نمودی از توانمندی شرکت‌های خودروسازی برای طراحی و تولید خودرویی دیگر با برند ملی قلمداد می‌کنند، بسیاری از منتقدان و کارشناسان صنعت خودرو، مینیاتور را تلفیقی ازسیستم تعلیق ریو، سیستم ترمز و قوای محرکه پراید و صفحه نمایشگر، کیلومتر شمار و برخی تزئینات داخلی تندر 90، قلمداد می‌کنند که با طراحی خودرو‌سازان ایتالیایی همراه شده است.

از سوی دیگر، گرچه مسئولان سایپا از مشارکت 122 تولید‌کننده داخلی در تولید خودرویی که اخیرا به نام مینیاتور نامیده شده خبر می‌دهند، اما پیش از این احمد رجال، رئیس انجمن قطعه‌سازان در زمینه استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی در تولید قطعات S231 اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

قیمت عرضه این خودرو نیز از دیگر چالش‌های پیش روی تولید و عرضه دومین خودروی ملی است، موضوعی که با وجود اعلام غیررسمی مسئولان مبنی بر قیمت حدود 10 میلیون تومانی آن با اما و اگرهای برخی دیگر از مسئولان صنعت خودروی کشور همراه شده و محقق نشدن وعده‌های قبلی مسئولان برای عرضه تندر 90 و سمند به قیمت اعلام شده نیز به این مسائل دامن زده است

کد خبر 70706

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز