مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با هفته ولایت و در آستانه عید غدیر خم 53 پروژه شهری در منطقه هشت افتتاح می‌شود.

مجتبی یزدانی شهردار منطقه هشت گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالغ بر 40 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی منطقه هزینه شده است.

یزدانی افزود: احداث سه مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی و چهار کتابخانه عمومی که یکی از کتابخانه‌های مخصوص بانوان است از دیگر پروژه های آماده افتتاح در منطقه هشت است.

شهردار منطقه هشت همچنین از ساماندهی 84 میدان و 73 بوستان منطقه خبر داد و گفت: این میدان‌ها چون کارکرد پارک محله‌ای را دارند نیاز بود که مبلمان، کف پوش و سایر موارد مورد نیاز آنها تجهیز شود که این کار به طور کامل انجام شده است.

شهردار منطقه هشت، احداث و راه اندازی بازار روز دیهیم، احداث و راه اندازی ساختمان اسکان کارگری، احداث و راه اندازی ساختمان‌های نواحی سه گانه منطقه، احداث سکوی تماشاچیان و مسقف نمودن زمین فوتبال فدک، راه اندازی آمفی تئاتر و بوستان ترافیکی قانون، احداث وراه اندازی زمین چمن روباز، احداث چهار زمین چمن مصنوعی در محلات سطح منطقه، تکمیل سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح نام برد.

وی به پروژه‌های فرامنطقه‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار هستند اشاره کرد و افزود: به منظور رفع مشکل آبگرفتگی، طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه، با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری  تهران و شرکت خاکریز آب صورت گرفته است که در این خصوص شاهد تحول خوبی در منطقه هستیم.

یزدانی همچنین از احداث و راه‌اندازی نمازخانه مدارس سطح منطقه که فاقد نمازخانه بودند خبر داد.

یزدانی با اشاره به مناسب‌سازی و بهسازی 40% از پیاده روهای اصلی منطقه اظهار داشت: در اجرای این پروژه به شرایط تردد آسان معلولین نیز توجه شده است.

وی همچنین در راستای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در تردد خودروها در مسیرهای اتوبان باقری، اسب دوانی و اتوبان شهید دوران از احداث پل خاقانی خبر داد و گفت: احداث این پل که از پروژه‌های مهم فرامنطقه‌ای است با اعتباری بالغ بر 14میلیارد تومان در حال اجرا است که 20 میلیارد تومان نیز بابت خرید املاک مسیر اجرای طرح هزینه شده است.

شهردار منطقه هشت به پخش 75 هزار تن آسفالت تا پایان آذر ماه جاری در سطح خیابان‌های منطقه اشاره کرد و افزود: این میزان آسفالت تقریبا دو برابر سال گذشته است.

شهردار منطقه هشت با اشاره به اینکه نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی شده است، گفت: 40 میلیارد تومان آن صرف 53 پروژه منطقه شده و مابقی نیز صرف اجرای پروژه‌های فرامنطقه ای می‌شود که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

یزدانی افزود: احداث سه مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی و چهار کتابخانه عمومی که یکی از کتابخانه‌های مخصوص بانوان است از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه هشت است.

شهردار منطقه هشت همچنین از ساماندهی 84 میدان و 73 بوستان منطقه خبر داد و گفت: این میدان‌ها چون کارکرد پارک محله‌ای را دارند نیاز بود که مبلمان، کف پوش و سایر موارد مورد نیاز آنها تجهیز شود که این کار به طور کامل انجام شده است.

شهردار منطقه هشت، احداث و راه‌اندازی بازار روز دیهیم، احداث و راه‌اندازی ساختمان اسکان کارگری، احداث و راه‌اندازی ساختمان‌های نواحی سه گانه منطقه، احداث سکوی تماشاچیان و مسقف نمودن زمین فوتبال فدک، راه‌اندازی آمفی تئاتر و بوستان ترافیکی قانون، احداث و راه‌اندازی زمین چمن روباز، احداث چهار زمین چمن مصنوعی در محلات سطح منطقه، تکمیل سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح نام برد.

شهردار منطقه هشت به پروژه‌های فرامنطقه ای که از اهمیت بالایی برخوردار هستند اشاره کرد و افزود: به منظور رفع مشکل آبگرفتگی، طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی منطقه‌، با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری  تهران و شرکت خاکریز آب صورت گرفته است که در این خصوص شاهد تحول خوبی در منطقه هستیم.

کد خبر 70260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز