چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد رامسفلد با افزایش نیروهای امنیتی در عراق موافقت کرد.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آمریکا دونالد رامسفلد با بودجه 1 بیلیون دلاری برای افزایش تعداد نیروهای عراقی در این کشور موافقت کرد.

او در حالی با این طرح پیشنهادی موافقت کرده است که کاخ سفید نیز باید موافقت خود را اعلام کند و در نهایت اگر آنها نیز این طرح را بپذیرند برای بیشتر شدن تعداد سربازان امنیتی، این بودجه کلان اختصاص خواهد یافت.

رامسفلد در صحبت‌هایش در مقابل خبرنگاران در پنتاگون اعلام کرد از آنجایی که مقامات عراق و همچنین فرمانده ارشد آمریکا در عراق موافق این طرح هستند او نیز از این پیشنهاد استقبال می کند و آن را به کاخ سفید پیشنهاد می کند.

تا کنون دولت آمریکا برای پیشبرد اهدافش در عراق بیش از 10 بیلیون دلار هزینه کرده است که با این وجود روز به روز نا امنی ها در این کشور بیشتر شده و به نظر می رسد مشکل ناامنی در این کشور با پول حل نخواهد شد.

ظاهرا "کیسی"فرمانده ارشد آمریکایی در عراق خواستار افزایش نیروها تا 100 هزار نفر شده و از رامسفلد خواسته است تا این بودجه را در دستور کار بودجه سال 2007 آمریکا قرار دهد.

به نظر می رسد که آمریکا با افزایش نیروهای امنیتی در این کشور قصد دارد کشتار نیروهای آمریکایی و عراقی که هر هفته دهها نفر از آنان کشته می شوند را کاهش دهد.

کد خبر 7014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز