در جریان بزرگ‌ترین سرقت دهه‌های اخیر فرانسه، 3 سارق مسلح با حمله به جواهرفروشی مشهور «هاری وینستون » 102میلیون دلار به سرقت بردند.

این سرقت شگفت انگیز در حالی صورت گرفت که 15 فروشنده و 10 مشتری داخل جواهرفروشی بودند.

بعد از ظهر پنجشنبه گذشته در حالی که چند مشتری در داخل جواهر فروشی هاری‌وینستون در محله «مونتاگین» در حال تماشای جواهرات گرانقیمت مغازه بودند، 2 زن شیک‌پوش بدون آنکه توجه کسی را جلب کنند وارد مغازه شدند.

هنوز لحظاتی از حضور آنها در داخل جواهرفروشی نگذشته بود که آنها ناگهان با اعلام خبر دستبرد مسلحانه از 15 کارمند جواهرفروشی و 10مشتری آن خواستند بدون سر و صدا در جای خود بمانند.

سارقان مسلح سپس به همراه سومین همدست خود، تمامی طلا، جواهرات و پول‌های نقد موجود در مغازه را به سرقت بردند و قبل از آنکه کسی از ماجرا باخبر شود و موضوع به پلیس اطلاع داده شود، از آنجا دور شدند.

یک سرقت حساب شده

به گزارش فرانس پرس، 3سارق مسلح که نقشه این سرقت عجیب را طراحی کرده بودند، اطلاعات بسیار دقیقی درباره سیستم ایمنی مغازه داشتند و به این ترتیب توانستند به سرعت دوربین‌ها را از کار بیندازند.

اطلاعات آنها به حدی دقیق بود که 2 سارقی که لباس زنانه بر تن داشتند، فروشندگان را به نام خانوادگی‌شان صدا می‌زدند. پلیس هنوز درباره اینکه آیا این دو سارق زن بودند یا تنها برای آنکه شناسایی نشوند لباس زنانه به تن داشتند در حال بررسی است.

ماجرای سرقت‌های تکراری

سرقت از جواهر فروشی وینستون که در محله اشرافی مونتاگین واقع است و مشتریان آن غالبا ثروتمندان کشورهای مختلف و ستاره‌های سینما و ورزش هستند،  در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از یک سال قبل نیز سرقت مشابهی از این جواهرفروشی رقم خورد که در جریان آن حادثه نیز سارقان 10 میلیون یورو(معادل 13 میلیون دلار)  سرقت کرده بودند.

به گزارش بی‌بی سی، این سرقت یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های دهه اخیر فرانسه است که گفته می‌شود یکی از کارمندان جواهر فروشی در جریان آن به‌شدت آسیب دیده است.

کد خبر 70094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز