مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

شهره مهرنامی: اگر این یادداشت را می‌خوانید حتماً به سرنوشت سمپوزیوم تهران علاقه‌مند هستید.

 یا بهتر بگویم مثل من دوست دارید بدانید چه بلایی بر سر 7 مجسمه چوبی که در اولین سمپوزیوم به نام چوب و احساس ساخته شده آمده است. سمپوزیوم مجسمه‌سازی به نام چوب و احساس به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با حمایت شرکت اشتیل آلمان شهریور ماه در پارک جمشیدیه با حضور 7 مجسمه‌ساز برتر برگزار شد.

مجسمه‌ها بعد از اجرای سمپوزیوم در گالری پارک جمشیدیه برای بازدید عموم قرار داده شدند و معلوم نشد که می‌خواهند با آنها چه‌کار کنند.

 در مصاحبه قبلی با مسئول روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ما گفتند که از آنجا که قیمت این مجسمه‌های هنری بسیار بالا است هنوز هیچ قیمتی بر روی آنها گذاشته نشده و هیچ تصمیمی برای آنها گرفته نشده است و سرنوشت آن ها بعد از اتمام سمپوزیوم مشخص خواهد شد.

 بعد از سمپوزیوم با روابط عمومی زیباسازی تماس گرفتم و از سرانجام مجسمه‌های چوبی تهران پرسیدم آنها گفتند که طبق قرارداد امضا شده ما مجسمه‌ها را در اختیار خود هنرمندان قرار می‌دهیم تا آنها اگر دوست داشتند به ما تحویل دهند تا ما آنها را در مراکز فرهنگی هنری قرار دهیم. چرا که ما وظیفه داشتیم فقط هزینه برگزاری سمپوزیوم را متقبل شویم و از طرف دیگر نگهداری مجسمه‌های چوبی برای ما بسیار دشوار است.

 آنها می‌گفتند که ما به هنرمندان گفته بودیم که نمی‌توانیم مجسمه‌‌ها را از شما خریداری کنیم. ما فقط می‌توانیم فضایی ایجاد کنیم تا مردم با این کار هنری در قالب سمپوزیوم آشنا شوند و فقط فضای کار و وسایل را مهیا خواهیم کرد که کردیم و دو هفته هم نمایشگاه برگزار کردیم تا مردم بتوانند بازدید کنند.

  ذات سمپوزیوم همیشه در تمام دنیا با داوری همراه است و به نفر منتخب جایزه‌ای اهدا می‌شود و این مرحله از اولین سمپوزیوم تهران حذف شده بود. به گفته روابط عمومی سازمان زیباسازی در حال حاضر هم اگر ریاست سازمان قبول کند تصمیم به خرید مجسمه‌‌ها دارند.

 از سوی دیگر طی تماسی بین یکی از مجسمه‌سازان به نام جمشید مرادیان و معاون هنری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران این مقام مسئول ضمن تقدیر از زحماتی که زیباسازی برای این سمپوزیوم کشیده به مرادیان قول داد تا اگر سازمان زیباسازی شهرداری 7 اثر ساخته شده را خریداری کند و برای هر اثر 3 میلیون بپردازد سازمان فرهنگی، هنری شهرداری نیمی از این هزینه را خواهد پرداخت؛ مشروط بر این‌که 7 اثر به پارک موزه باغ ایرانی منتقل شود.

 بعد در جلسه‌‌ای که یکی از مجسمه‌سازان با دکتر ملاصالحی رئیس سازمان زیباسازی داشت به انجام توافق‌ هاشمی و مرادیان رأی موافق داد. به این ترتیب 7 اثر توسط زیباسازی و سازمان فرهنگی، هنری شهرداری خریداری شد.

کد خبر 6927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز