همشهری آنلاین: بحران افتصادی باعث شده است کشورهای جهان کمربندهای خود را محکم ببندند، اما دبی 20 میلیون دلار خرج افتتاح یک تفریحگاه دریایی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس این مهمانی که با حضور چهره‌های هالیوودی مانند رابرت دنیرو و چارلیز ترون برگزار شد، با نمایش آتش‌بازی همراه بود که سازمان‌دهندگان ادعا کردند از فضای بیرونی کره زمین هم قابل مشاهده بوده است.

این میهمانی برای جشن گرفتن تفریحگاه 1.5 میلیارد دلاری به نام هتل آتلانتیس برپا شده بود که بر روی جزیره مصنوعی به شکل درخت نخل در ساحل دبی ساخته شده است. [وضعیت ناخوش خوش نشین‌های دبی]

آیا چنین جشنی که مجری آن دستمزدی چهار میلیون دلاری گرفته بود، در زمانه‌ای که دنیا در بحران مالی جهانی گرفتار شده است، خرج کردنی بیش از حد به حساب نمی‌آید؟

سول کرزنر، رئیس شرکت بین‌المللی کرزنر که مالک این هتل است، می‌گوید نه.

"اگر 20 میلیون دلار را به تنهایی در نظر بگیرید، پول زیادی است، اما اگر آن را در مقابل برپایی یک استراحتگاه 1.5 میلیارد دلاری بگذارید، دیگر مبلغی هنگفتی به حساب نمی‌آید."

شرکت بین‌المللی کرزنر صورتحساب 20 میلیون دلاری را با مشارکت شرکت دولتی نخیل، مالک جزیره نخل که آتلانتیس بر روی آن قرار دارد، پرداخت کرد.[حد و مرز بلند پروازی‌های دبی]

در عین حال کرزنز تایید می‌کند که این میهمانی قبل از بروز بحران اقتصاد جهانی برنامه‌ریزی شده بود. استراحتگاه آتلانتیس در ماه سپتامبر امسال به روی توریست‌ها گشوده شد. 

بالاترین طبقه هتل مشتریان فوق ثروتمند را هدف گرفته است. سوئیتی با سه اتاق خواب و سه حمام با میز شامی با وسائلی از طلای 18 عیار که شبی 25000 دلار برای میهمانان خرج بر می‌دارد.

آتلانتیس

گفته می‌شود بقیه این استراحتگاه 113 جریبی به سرگرمی‌های خانوادگی اختصاص یافته است، از جمله یک مخزن بزرگ سرباز با 65000 ماهی، سفره ماهی و سایر حیوانات دریایی از جمله وال- کوسه نادری که کارکنان هتل در خلیج فارس آن را به دام انداخته‌اند و طرفداران محیط زیست آن را گروگان این هتل می‌شمارند.

 همچنین دلفیناریومی (استخر تفریحی دلفین‌ها) در این استراحتگاه وجود دارد که یک دو جین دلفین دماغ‌دراز دارد. این دلفین‌ها سال گذشته در میان تظاهرات سازمان‌های طرفدار حقوق حیوانات با هواپیما از جزایر سلیمان به دبی آورده شدند.

این میهمانی پرتجمل یکی از تلاش‌های بسیار دبی برای باقی ماندن در کانون توجه‌ است.[ریگا در دبی]

مشهورترین کشتی تفریحی انگلیس، کوئین الیزابت 2، نیز هفته آینده در این تفریحگاه لنگر خواهد انداخت و به هتلی شناور در جزیره نخل بدل خواهد شد

کد خبر 68904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز