دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان اعلام شد

روز جهانی معلولان

هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که می‌بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

در سال ۲۰۰۶ شعار روز جهانی معلولان دسترسی معلولان به رسانه الکترونیک اعلام شد. این نامگذاری با تاکید بر لزوم قابلیت دسترسی معلولان به رسانه الکترونیک از تمام کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد تا از طریق راه‌های گوناگون، امکان دستیابی به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعات را برای معلولان همواره تسهیل کند.

این موضوع ایجاب می‌کند در سطح بین‌الملل اقداماتی انجام گیرد تا به موجب آن موانع و سدهای موجود برای دسترسی معلولان به فناوری‌های الکترونیکی از جمله اینترنت از بین برود و دستیابی به فناوری‌های ارتباطات برای همه تسهیل شود تا افراد معلول نیز در راستای بهره‌مندی از این فناوری‌ها توانایی‌هایی بالقوه خود را پرورش داده و نقش خود را در توسعه جامعه ایفا کنند.

همه ساله مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان مصادف با سوم دسامبر برگزار  و نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای بازدید عموم برپا می‌شود.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 68604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز