سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: واردات خودرو در مهرماه ۸۷ نسبت به ماه شهریور و نیز در مقایسه با مهر ۸۶ کاهش ویژه‌ای نشان داد.

ایسنا در گزارشی اعلام کرد: باتوجه به شرایط جدید شماره‌گذاری خودروهای وارداتی که قرار بود از ابتدای مهرماه برای سواری، ون و وانت علاوه بر پرداخت ۱۰ درصد ارزش گمرکی،‌ برای خودروهایی با مصرف ۶ لیتر و کمتر در ۱۰۰ کیلومتر یک خودرو فرسوده، برای خودروهای با مصرف بیش از ۶ لیتر و کمتر از ۱۰ لیتر دو خودرو فرسوده و برای خودروهایی با مصرف بیش از ۱۰ لیتر ۳ خودرو فرسوده اسقاط شود و با توجه به این که بنابر اعلام فعالان واردکننده خودرو این امر تاکنون انجام نشده است، واردات خودرو در مهرماه کاهش یافت.

البته رکود اخیر خرید و فروش خودرو و بحران‌های مالی جهانی که در خصوص فروش خودرو برای خودروسازان مطرح به وجود آمده نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده ‌است.

واردات خودرو در حالی در مهرماه نسبت به ماه قبل خود کاهش یافته که رکورد واردات قطعی خودروهای سواری در شهریورماه به بیشترین سطح طی ۶ ماه نخست رسیده بود.

در این زمینه یکی از نمایشگاه‌داران فروشنده خودروهای وارداتی با ابراز گلایه در خصوص رکود فروش خودروهای وارداتی گفت: طی چند وقت اخیر فروش ما به شدت کاهش داشته و تنها هزینه مالیات می‌پردازیم. این در حالی است که فروش خودروهای داخلی نسبت به خودروهای وارداتی رونق نسبتا بهتری دارد.

بر اساس این گزارش، در ۷ ماه نخست سال جاری ۳۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو به ارزش ۷۲۸ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار وارد کشور شده است که از لحاظ تعداد ۸۸.۷ درصد و از لحاظ ارزش ۷۹.۶ درصد افزایش یافت.

واردات خودرو در مهرماه معادل دو هزار و ۲۲۶ دستگاه بوده، در حالی که در شهریور ماه ۸ هزار و ۷۸۱ دستگاه خودرو با ارزشی معادل ۱۲۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۳۸ دلار وارد کشور شده بود.

واردات خودرو تا پایان شهریورماه امسال ۳۶ هزار و ۴۳ دستگاه به ارزش ۶۵۴ میلیون و ۸۷۸هزار دستگاه و ۹۲۳ دلار بوده و این در حالی است که واردات خودرو در نیمه نخست سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۵۰ دستگاه بوده است.

البته با توجه به واردات ۳۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو در ۷ ماه نخست امسال باید گفت که این واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۲۰ هزار و ۲۷۶ دستگاه بوده، حدود ۸۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 67449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز