استرس، یکی از مشکلات شایع در بین مردم است که رفته‌رفته شمار بیشتری از افراد را درگیر می‌کند.

یکی از توصیه‌های کارشناسان برای کاهش استرس، انجام تمرینات مدیتیشن قبل از آغاز یک روز طولانی است.

کارشناسان می‌گویند انجام این فعالیت‌ها را باید از 5 دقیقه در روز شروع کرد و زمان آن را به 15 تا 20 دقیقه رساند.

به این ترتیب سطح هورمون استرس در خون کاهش پیدا کرده و در طول روز آرامش بیشتری در روحیه افراد به وجود می‌آید.

شاید گمان کنید که این فعالیت‌ها خیلی پیچیده یا زمان‌بر هستند اما کارشناسان معتقدند روش‌های به ظاهر ساده هم می تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

به عنوان مثال می‌توان از دم و بازدم عمیق و آرام به عنوان یکی از این روش ها استفاده کرد. چشم‌ها را بسته و تمرکز کنید.

عمیق و به آهستگی نفس بکشید و در همین حال با هر دم و بازدم روی آرامش یکی از اعضای بدن خود متمرکز شوید. این تمرکز را از سر شروع کنید تا به نوک انگشتان پا برسید

کد خبر 67034

برچسب‌ها