یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز نسبت به ادعای کاندیدای تصدی مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

به نوشته ال موندو، رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به ادعای سارا پیلین مبنی بر اینکه هوگو چاوز یک دیکتاتور است، با اشاره به گذشته فرماندار آلاسکا گفت بیچاره سارا پیلین، او یک ملکه زیبایی بود، چیزی که دل آدم را به رقت می‌آورد این است که یک چهره کوچک را برای ایفای این نقش انتخاب می‌کنند.

چاوز که در در ماراکایبو مرکز ایالت سولیا سخن می‌گفت، افزود: بهتر است دعا کنیم حضرت مسیح او را ببخشد زیرا نمی‌داند درباره چه سخن می‌گوید.

سارا پیلین که انتظار می‌رود در صورت پیروزی جان مک کین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سمت معاونت وی را عهده دار شود، هفته گذشته در سخنانی ادعا کرده بود که چاوز یک دیکتاتور است و تحمیل تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا یکی از راه‌های مقابله با این کشور است.

این اظهارات مداخله جویانه در حالی از سوی سارا پیلین ایراد شدند که طی ماه‌های اخیر روابط ونزوئلا و آمریکا به شدت تیره شده است و هوگو چاوز در ماه سپتامبر سفیر آمریکا در کاراکاس را به اتهام تلاش برای ایجاد بی ثباتی اخراج کرده بود. پیشتر نیز اوومورالس در بولیوی با اخراج سفیر آمریکا از این کشور اعلام کرده بود که آمریکا به ایجاد تفرقه در این کشور دامن می‌زند.[اخراج سفیران آمریکا از بولیوی و ونزوئلا]

کد خبر 66665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز