همشهری‌آنلاین: مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتابی 600 صفحه‌ای درباره دوره تاریخی منتهی به عزل ابوالحسن بنی‌صدر را به بازار کتاب عرضه کرده است

به گزارش همشهری‌آنلاین در این کتاب که دهمین جلد ازمجموعه روزشمار دفاع مقدس به شمار می‌رود
 
حوادثی که در خرداد ماه سال 1360 در جبهه های جنگ و نیز رخدادهای داخل کشور مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

برای تهیه این اثر ، گزارش های نوبه ای عملیاتی و اطلاعاتی، اسناد و مدارک، پرونده های موجود و کتب منتشره و مطالب مندرج در رسانه ها توسط مولف، ملاک بررسی و تحقیق قرار گرفته و سعی و تلاش بسیار گردیده تا مجموعه ای تهیه شود که مستند و منطبق با واقعیات و بر اساس مدارک باشد.

در خرداد ماه سال 1360 با اجرای عملیات‌های محدود به شرح زیر ضربات پی در پی به عراق واردشد که  موجبات تضعیف توان رزمی و روحیه دشمن و زمینه ی اجرای عملیات های سرنوشت ساز فراهم شد و از طرفی تلاش عراق در یک حمله در منطقه ی شمال غرب به شکست انجامید و نظر به اینکه با عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری سرآغاز تحولی اساسی و بنیادی در جبهه ها شد، این کتاب «عزل بنی صدر؛ سرآغاز یک تحول» نامگذاری شده است.

کتاب ضمن تشریح عملیات‌های یاد شده در روزهای اجرای آن، کلیه حوادث و رویدادهای جنگ تحمیلی در خرداد سال 1360 را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب حاضر مانند 9 جلد گذشته حاصل تلاش چند تن از امیران و فرماندهان زمان جنگ، با حمایت کار گروهی تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه در مرکز پژوهش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 1382 تا کنون است.

کتاب را سعید پورداراب تدوین نهایی کرده و در 626 صفحه با قیمت 5100 تومان به تازگی از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بازار کتاب عرضه شده است.

کد خبر 66383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز