همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از پیشنهاد ایران برای سرمایه گذاری، توسعه و تولید مشترک از میدان گازی آرش با همکاری عربستان و کویت خبر داد.

محمود زیرکچیان زاده در گفت و گو با شانا در باره توسعه و تولید از میدان گازی مشترک آرش گفت: پیشنهاد ایران در باره این میدان این است که کار توسعه، سرمایه گذاری و تولید از این میدان را سه کشور ایران، کویت و عربستان انجام دهند و گاز این میدان در نهایت به کشورهای کویت و عربستان صادر شود.

زیرکچیان زاده چندی پیش اظهار داشته بود: برای اولین بار در کنفرانس بین المللی نفت در اسپانیا با عربستان و کویت مسئله مشارکت به جای رقابت در توسعه این میدان مورد بحث قرار گرفت که عربستان با بیان موافقت خود اعلام کرد باید مجوزهای لازم را در این باره کسب کند.  

سیف الله جشن ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز پیش از این از آغاز زود هنگام عملیات توسعه میدان آرش خبر داده بود.

جشن ساز تاکید کرده بود: نیمی از میدان آرش متعلق به ایران است در حالی که کویت مدعی مالکیت بیش از 50 درصد این میدان است.

وی با بیان این که به منظور توسعه میدان مشترک آرش تصمیم داریم با مشارکت دو کشور عربستان و کویت آن را توسعه دهیم، افزوده بود: دو کشور عربستان و کویت از این طرح استقبال کردند و مقرر شده است پس از توسعه میدان، درآمد آن میان ایران و عربستان و کویت تقسیم شود.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن این طرح ایران، کویت و عربستان به صورت مشترک این میدان را توسعه خواهند داد.

به گزارش شانا، میدان گازی آرش در مرز مشترک آبی ایران و کویت واقع شده و این میدان بین سه کشور ایران، کویت و عربستان مشترک است.

کد خبر 65281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز