سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

حتما شما هم تجربه کرده‌اید، هنگامی که یک روز پر کار به بعد‌ از ظهر می‌رسد، احساس ضعف و خستگی بر شما غلبه می‌کند.

در این شرایط احساس خواب‌آلودگی می‌کنید و به دنبال یک خوردنی شیرین مانند شکلات می‌گردید. اما با به کار بردن چند روش ساده می‌توان به سالم‌ترین وجه بر این احساس غلبه کرد.

نخستین گام این است که برای وعده ناهار از کربو‌هیدارت‌هایی نظیر نان و ماکارونی که به تدریج انرژی آنها در بدن آزاد می‌شود استفاده کرده و اضافه کردن پروتئین‌هایی مانند ماهی تن و گوشت مرغ به ناهارتان را فراموش نکنید.

البته به یاد داشته باشید وعده‌های غذایی خود را نباید خیلی سنگین انتخاب کنید، چون همین امر هم احساس خستگی شما در اواخر روز را افزایش می‌دهد.

مصرف میوه و سبزیجات در طول روز به سرحال ماندن شما کمک می‌کند، پس تا جایی که می‌توانید میوه و سبزی بخورید و همیشه یک ظرف حاوی آجیل در محل کار خود داشته باشید تا در صورت احساس ضعف از آن استفاده کنید.

به گفته متخصصان هنگامی که بدن کم آب می‌شود، احساس ضعف و خستگی بیشتر می‌شود. به همین دلیل در طول روز به میزان کافی مایعات بنوشید. از سوی دیگر نوشیدن چای و قهوه هم تاثیر مثبتی بر رفع خستگی دارد.

هنگامی که پشت میز نشسته‌اید، فعالیت بدنی را فراموش نکنید تا احساس کسالت به شما غلبه  نکند.

به هر بهانه‌ای از سر میز بلند شوید و سعی کنید مقداری قدم بزنید. حتی اگر این امکان هم وجود ندارد، از نرمش‌های مخصوصی که می‌توان آنها را پشت میز به کار برد استفاده کنید.

کد خبر 65216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز