همشهری آنلاین: خط لوله پنجم گاز تهران تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تامین گاز تهران از روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

یعقوب‌علی حسین‌نیا ـ مدیرعامل شرکت گاز استان تهران- با بیان این مطلب گفت: راه‌اندازی این خط پشتوانه‌ خوبی برای تامین گاز زمستانی امسال خواهد بود، به طوری که قطع گاز بخش خانگی و تجاری نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به این‌که بیشتر جایگاه‌های CNG از خطوط متوسط شهری با فشار ۲۵۰پوند گاز دریافت می‌کنند، این موضوع ممکن است در زمستان که با افزایش مصرف و افت فشار گاز مواجه هستیم، برای شبکه‌های شهری تهدید محسوب شود که احتمال قطعی گاز در برخی جایگاه‌های CNG را به همراه خواهد داشت.

وی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد ادامه داد: به منظور رفع این مشکل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرده است که سوخت مایع کافی در اختیار این بخش قرار خواهد داد؛ البته جایگاه‌های مربوط به اتوبوس‌ها از این قاعده مستثنی هستند.

حسین‌نیا همچنین از راه‌اندازی ۴۰ جایگاه جدید در استان تهران که بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان سال خبرداد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ جایگاه در استان تهران در مدار فعالیت قرار دارد که تا پایان سال هرهفته یک جایگاه جدید افزوده می‌شود.

وی گفت: ۶ جایگاه‌ سوخت اتوبوسرانی در شهر تهران داریم و ادامه داد: تا پایان هفته سه ایستگاه جدید اتوبوس‌رانی نیز راه اندازی می‌شود. به این ترتیب سوخت گیری دو هزار و ۹۰۰دستگاه اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی بدون مشکل انجام خواهد شد.

کد خبر 65044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز