همشهری آنلاین: سفتی یا درد گردن ممکن است ناشی از آسیب یا فعالیت‌های روزانه‌ای باشد که باعث فشار آمدن بر عضلات گردن یا کشیدگی آنها شود.

برای پیشگیری از گردن‌درد به این نکات توجه کنید:

  • سعی کنید که از تکنیک‌های آرام‌سازی عضلانی (relaxation) ورزش منظم برای تخفیف استرس و تنش عضلانی استفاده کنید.
  •  عضلات گردن‌تان را هر روز قبل و بعد ورزش، تحت تمرین‌های کششی قرار دهید.
    وضعیت قرارگیری قامت‌ و کشیدن عضلات گردن به طور مکرر در هنگام کار کردن پشت کامپیوتر به شما کمک خواهد کرد.
  • اطمینان حاصل کنید که مونیتور شما و هر نوشته‌ای در سطح چشم شما قرار دارد.
  •  اگر وضعیت خوابیدن‌تان باعث گردن‌درد می‌شود، از بالش‌های مخصوص گردن استفاده کنید.

HealthDay News, 23 Sep., 2008

کد خبر 64149

برچسب‌ها