همشهری آنلاین: نماینده ایران در هیئت عامل اوپک از ارائه رسمی پیشنهاد میزبانی دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز توسط ایران به اعضای این مجمع خبر داد.

محمدعلی خطیبی در گفت و گو با شانا اظهار داشت: ایران داوطلب ایجاد مقر مجمع شده است و اعلام کرده است که تسهیلات ویژه ای برای این کار در نظر خواهد گرفت.

رئیس هیئت ایرانی کمیته کارشناسان ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز دیگر کشورهای داوطلب برای میزبانی دبیرخانه مجمع را مصر، روسیه، قطر و الجزایر عنوان کرد و ادامه داد: البته ایران، قطر و مصر به صورت کتبی تقاضای خود را ارائه داده اند ولی الجزایر و روسیه هنوز تقاضای خود را مکتوب نکرده اند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک یادآور شد:ممکن است در نشست کارشناسی آتی این مجمع که روزهای 17 و 18 مهر ماه برگزار می شود درباره محل دبیرخانه مجمع مذاکره شود اما تصمیم گیری نهایی در این خصوص در اجلاس وزرای مجمع صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز 28 آبان در مسکو برگزار می شود و در این اجلاس اساسنامه نهایی مجمع به تصویب وزیران می رسد.

ایران، الجزایر، مصر، اندونزی، لیبی، مالزی، روسیه، نیجریه، امارات، قطر، ونزوئلا، ترینیداد توباگو و کشور نروژ به عنوان ناظر  اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز را تشکیل می‌دهند.

نشست کارشناسان ارشد این مجمع (HLC) روزهای 17 و 18 مهر ماه در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار می‌شود.

کد خبر 63746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز