شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه بایرن مونیخ در فوریه سال ۱۹۰۰ توسط فرانتس جان در یک رستوران به نام گیلاس واقع در شهر مونیخ تاسیس شد.

bayern

شهر زیبای مونیخ مهد فوتبال آلمان است و تیم بایرن و مونیخ 1860 همیشه در رقابت‌های بوندس لیگا درخشیده‌اند. تیم پرآوازه بایرن مونیخ در نخستین فصل بوندس لیگا، جزو تیم‌هاى دسته اولى نبود.

در بین سال هاى ۱۹۶۹ تا ،۱۹۷۷ بایرن مونیخ ۴ بار عنوان قهرمانى را از آن خود کرد. مونیخى‌ها حتى در طى سال‌هاى ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ موفق شدند، ۳ بار پیاپى قهرمان بوندس لیگا شوند. بازیکنان این باشگاه، از جمله فرانتس بکن بائر، گرد مولر، سپ مایر و یوپ هاینکس در تیم ملى فوتبال آلمان هم حرف اول را مى‌زدند.

 بایرن در کلکسیون افتخارات خود جام‌های متعددی را داراست به طوری که پرافتخارترین تیم آلمانی محسوب می‌شود و از نظر کسب جام و افتخار در اروپا، بعد از رئال مادرید و میلان در رتبه سوم قرار دارد.

بایرن بارها به جام قهرمانی باشگاه‌های آلمان دست یافته و یکی از معدود باشگاهای اروپایی است که هر سه جام معتبر اروپایی را فتح کرده است.

اعجوبه فوتبال آلمان، فرانس بکن باوئر (بازیکن، کاپیتان و مربی اسبق بایرن و تیم ملی)  به عنوان رئیس باشگاه، کارل هاینس رومنیگه
 به عنوان نایب رئیس، اولی هوینس مدیرفنی و سپ مایر در سمت مربی در اين تيم كار كرده‌اند.

روی نیمکت بایرن مربیانی همچون تراپاتونی(ایتالیایی)، ریبک (آلمانی)، بکن باوئر(آلمانی) و هیتزفیلد (سوییسی) نشسته‌اند.

در سال 98 علی دایی بهترین گلزن جهان، پس از اتمام جام جهانی فرانسه، از تیم آرمینیا بیلفیلد به بایرن مونیخ پیوست و در کنار ستارگانی چون جووانی البربرزیلی، لیزارازو فرانسوی و ماتئوس، افنبرگ و زیرنظر مربی پرافتخار فوتبال جهان یعنی اوتمارهیتزفیلد بازی کرد.

بایرن بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ عضو و نیز بیش از ۲٬۵۰۰ باشگاه رسمی دارد، و در این باشگاه‌ها حدود ۱۸۰٫۰۰۰ تن عضو دارد. بایرن علاوه بر فوتبال باشگاه‌های شطرنج، هندبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بولینگ، و تنیس روی میز را نیز اداره می‌کند و در فوتبال حرفه‌ای بیش از ۱٬۱۰۰ عضو فعال دارد.

این تیم با ۵ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، پرافتخارترین تیم فوتبال در اروپا پس از رئال مادرید و میلان است.

کد خبر 63237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز