سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

حلیم، آش رشته و زولبیا و بامیه از جمله خوراکی‌هایی هستند که نام آنها با ماه مبارک رمضان پیوند خورده و اغلب مردم در این ماه به اندازه کل سال حلیم و آش رشته می‌خورند

این در حالی است که این خوردنی‌های پرطرفدار امسال با افزایش قیمت زیادی همراه شده‌‌اند و این را می‌توان از مقوا‌هایی تشخیص داد که حلیم فروشی‌ها قیمت هر کیلو از محصول خود را روی آن نوشته‌اند. 

هرچند  قیمت هر کیلو حلیم توسط اتحادیه 2500‌ تومان تعیین شده اما در برخی مناطق شهر این نرخ به 4 هزار تومان نیز می‌رسد.

برای مثال برخی مراکز در نقاط مختلف شهر با افزودن موادی مانند کنجد، خلال پسته، روغن کرمانشاهی و... در قیمت آش و حلیم دخل و تصرف می کنند و غذاهای فوق را 500 تا 1500 تومان گران تر از نرخ مصوب به فروش می رسانند.

از سوی دیگر، اغلب فروشندگان برای جلب مشتری و بازاریابی نام بوقلمون را به تبلیغات خود اضافه کرده در حالی که فروشندگان اندکی هستند که برای طبخ حلیم از گوشت بوقلمون استفاده می‌کنند و بیشتر آنها تنها برای تزئین حلیم از این گوشت استفاده می کنند.

یکی دیگر از تبلیغات مرسوم حلیم فروشان ، عرضه حلیم با روغن کرمانشاهی است که در اغلب موارد این تبلیغ بیشتر جنبه بازارگرمی دارد چرا که روغن کرمانشاهی اصل، گران و کمیاب است و امکان دسترسی همه واحدها به این محصول وجود ندارد. 

در واقع اینگونه تبلیغات تنها بهانه ای است تا این افراد بتوانند غذاهای خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند و سود بیشتری به دست بیاورند.

در این بین برخی افراد در زیرزمین‌ها و خانه‌های خود اقدام به طبخ آش و حلیم‌های غیربهداشتی و بی‌کیفیت کرده و محصول نهایی را به قیمت غذاهای سالم و بهداشتی به فروش می‌رسانند.

این افراد برای طبخ آش و حلیم از مواد اولیه بی‌کیفیت و تاریخ مصرف گذشته استفاده کرده و غذای آماده شده را بین اغذیه فروشی ها و مراکز غیرمجاز توزیع می‌کنند.

کد خبر 62948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز