همشهری آنلاین: مصوبات جدید کمیسیون ماده 10 احزاب و تشکل ها که در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون با حضور کلیه اعضاء در محل وزارت کشور اتخاذ گردیده، اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا افشار رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب پس از برگزاری جلسه درخصوص مصوبات این کمیسیون از موافقت با تقاضای تمدید پروانه یک انجمن اقلیت دینی خبر داد و گفت: از مجموع هشت پرونده تقاضای تأسیس حزب و گروه سیاسی، با تعداد چهار درخواست به طور مشروط و منوط به پاره ای اصلاحات موافقت شد و چهار گروه دیگر واجد شرایط شناخته نشدند.

افشار افزود: کمیسیون ماده 10 به منظور فرصت دادن به متقاضیان برای ایجاد تشکل های سیاسی، تصویب کرد که صدور پروانه فعالیت در سه مرحله انجام شود؛ که ابتدا با اصل درخواست موافقت شود، سپس اساسنامه و مرامنامه حزب دریافت و به تصویب برسد، آنگاه مهلتی داده شود تا مجمع مؤسس تشکیل گردد.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: صدور پروانه فعالیت پس از تشکیل مجمع مؤسس موجب خواهد شد تا از تشکیل احزاب و گروه های سیاسی مجازی جلوگیری شود.

افشار در ادامه گفت: از 242 حزب و گروه سیاسی که پروانه فعالیت دریافت کرده اند، حدود 50 گروه مجمع قانونی خود را برابر اساسنامه ای که دارند، تشکیل داده اند.

رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب از هیأت ها و تشکل های فرهنگی که به فعالیت های سیاسی و انتخاباتی می پردازند، خواست تا از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب مجوز دریافت نمایند.

کد خبر 62431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز