همشهری آنلاین: کشور مالی در اقدامی ابتکاری، ضایعات پلاستیکی و زباله ها را جمع اوری و از بازیافت انها سنگفرش‌هایی تولید می‌کند که در زیباسازی خیابان‌های شهرها به کار می‌روند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار یکی از  ابتکارات در بازیافت زباله در کشورهای آفریقایی این است که ضایعات پلاستیکی که در شهرهای این کشورها به وفور وجود دارد، جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند و از آنها سنگفرش‌هایی می‌سازند شوند که به جای آسفالت خیابان‌ها به کار برده می‌شود.

در شهر موپتی که از ان به عنوان "ونیز مالی" نام برده می شود ، ضایعات پلاستیکی به حدی زیاد است که مسئولان این شهر را برای بازیافت انها به فکر واداشت.

آنها در روشی که برای اولین بار در کشور نیجر به اجرا درآمد، تصمیم گرفتند پلاستیک‌های پراکنده در شهرهای مختلف را جمع‌‌آوری کنند و از ان ها پلاستیک‌های فشرده‌ای به شکل سنگفرش‌های خیابان بسازند تا دیگر نیازی به آسفالت خیابان‌ها نداشته باشند.

 انها در این روش ساده، پلاستیک‌ها را ذوب می‌کنند و با اضافه کردن شن به آن، قطعات پلاستیک سفت و محکمی برای سنگفرش کردن خیابا‌ن‌ها به دست می‌آورند.

 این شیوه افراد زیادی را به کار مشغول کرده است، به گونه ای که هر روز صدها زن و کودک پلاستیک‌های جمع‌آ‌وری شده خود را به محل خرید پلاستیک می‌آورند و هر کیلو از آن را هفت سنت یورو می‌فروشند.

 این طرح از نظر اجتماعی، زیست محیطی و سالم سازی محیط شهرهای مالی ازجمله شهر ماپوتی،مفید واقع شده است.

کد خبر 62038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز